قیمت XRP به 1 دلار میرسد؟

یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰

هفته گذشته برای XRP کاملا گاوی (صعودی) بود و این رمز ارز از حدود قیمت 0.50$ به 0.71$ رسید که رشد 42% را ثبت نمود.

یک اصلاح مختصر طی چند روز گذشته مشاهده شد ولی به نظر میرسد خریداران کنترل بازار را به دست گرفته اند. سوال مهم این است که آیا XRP حرکت صعودی خود را در هفته جدید ادامه خواهد داد؟ سیگنالهای تقریبا مطمئنی احتمال این رشد را نشان میدهد، در عین حال شکل گیری فرم مثلث متقارن حاکی از شانس شکست رو به بالا است.

چارت 12 ساعته XRP

بازگشت XRP در تاریخ 22 ژوئن و روند صعودی بعد از آن باعث پدیدار شدن یک فرم مثلث متقارن در نمودار 12 ساعته شد. در حالی که احتمال شکسته شدن این الگو به هر سمتی (پایین یا بالا) وجود دارد، خریداران بازار سعی در تغییر نتیجه به سود خود را دارند. یک شکست رو به بالا در خط روند، میتواند مسیر را برای رسیدن به عدد 0.80$ هموار نماید.

محدوده قابل مشاهده یک سطح علاقه مندی بالا برای XRP بین قیمت های 0.85$ تا 0.94$ را نشان میدهد و باقی ماندن قیمت در این محدوده میتواند به حرکت صعودی به 1$ کمک شایانی نماید.

اندیکاتورها

اندیکاتورهای XRP نشان از نزدیک شدن یک روند صعودی  میدهند اما تحولاتی باید اتفاق بیفتد. شاخص RSI در محدوده خنثی قرار دارد و چندین بار در رسیدن به منطقه 50 ناکام بوده است. اگر این شاخص بتواند در این روند بالای 55 تثبیت شود، XRP میتواند شاهد فشار بیشتر خرید باشد.

اتفاقا، شاخص روند حرکتی (Directional Movement Index) در شرف تقاطع بولیش است، اتفاقی که برای بار دوم بعد از فروش سنگین 19 می رخ میدهد. اگر خط DI+ به صورت موفقیت آمیز خط DI- را به سمت بالا قطع کند، یک روند صعودی در بازار دیده میشود. چند نشانه منفی در شاخص MACD حاکی از به تعویق افتادن روند صعودی است. اگر مومنتوم کنونی از بین برود، حرکت های خنثی یا رنج اتفاق خواهد افتاد. همچنین یک حرکت پایین 0.60$ اعتبار مثلث را زیر سوال میبرد.

جمع بندی 

فرم مثلث متقارن XRP یک احتمال شکست از الگو را نشان میدهد، اتفاقی که میتواند قیمت را به سمت 0.80$ سوق دهد. تثبیت قیمت بالای سطح یاد شده، شانس رسیدن مجدد قیمت XRP به 1 دلار در هفته آینده را افزایش میدهد. با این حال، تریدرها باید مراقب فشار فروش باشند که ممکن است موجب شود قیمت به پایین 0.60$ سوق داده شده و الگوی صعودی را نفی کند.

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.