چرا هرگز این سطح قیمت بیت کوین را مجددا نخواهیم دید؟

پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰

بیت کوین به صورت دقیق قابل پیش بینی نیست و این موضوع را همه میدانند. ولی آیا ریاضیات میتواند برای این موضوع راه حلی ارائه نماید؟ تحلیلگر معروف Crypto Total Ventures با استفاده از فیبوناچی به بررسی حرکت‌های قبلی شاه سکه‌ها (بیت کوین) پرداخته است. این ابزارها به ما کمک میکنند تخمین بزنیم در چه زمانی بیت کوین به کدام محدوده ها خواهد رسید.

بیت کوین با ریاضیات تطابق دارد

مارپیچ طلایی یا فیبوناچی یک پدیده شگفت انگیز است که در طبیعت، هنر، موسیقی و حتی اعداد رخ میدهد. این پدیده توسط خیلی از مشاغل مورد بررسی قرار میگیرد، به عنوان مثال هنرمندان، معماران، موسیقی دان‌ها و همچنین تریدرها یا معامله گران. بیت کوین یک الگوی پایدار قیمت درون این مارپیچ طلایی ایجاد کرده است و همچنان در حال ادامه است.

این حرکت از سال 2012 پایدار بوده و علی رغم نوسانات بسیار این الگو حفظ شده است. مسیر حرکت بلند مدت، روندهای تکراری از کف ها در بازارهای خرسی و سقف ها در بازارهای گاوی را در ساختار یکسان و در نقطه های مشابه نشان میدهد. مشاهده دقیقتر نشان میدهد که درهای بازار گاوی در هر دوره بعد از هاوینگ باز میشود (محدوده های مستطیل سبز رنگ). اولین بار در نوامبر 2012، بار دوم حوالی جولای 2016 و جدیدترین آن در حدود 15 می 2020.

با توجه به سطوح فیبوناچی، بر اساس شواهد تاریخی، هر زمان بیت کوین درهای بازار گاوی را ترک نماید، هرگز سطوح قبلی را مجددا مشاهده نمیکند.سطح 1.618 فیبوناچی به عنوان حمایت عمل مینماید قبل از اینکه قیمت بیت کوین یک رالی صعودی را آغاز نماید. در حال حاضر، درهای بازار گاوی در محدوده 13,000$ تا 16,000$ قرار گرفته‌اند. همچنین بر اساس کف‌های بازارهای گاوی قبلی، سطح 26,500$ حمایت کلیدی در تحلیل قیمت بلند مدت است. Crypto Total Ventures گفت:

"نمودار نشان میدهند که بیت کوین در میانه یک بازار گاوی است و ما هرگز این محدوده قیمت (16K تا 26.5K) را نخواهیم دید."

اگر حرکت بیت کوین بر مبنای اطلاعات تاریخی به صورت پایدار حرکت کند، به احتمال زیاد این محدوده قیمت را هرگز مشاهده نخواهد کرد.

فعالیت قیمت در کوتاه مدت

بر اساس مفاهیم کوتاه مدت فیبوناچی، محدوده های جالبی مشخص شده‌اند. بر مبنای کف ها و سقف های ایجاد شده، فیبوناچی محدوده‌های بسیار مهمی را نشان میدهد که چندین بار نیز تست شده اند. محدوده 30,000$ تا 31,000$ منطقه حمایت خیلی مهمی است و در کوتاه مدت منطقه 33,000$ تا 34,300$ مقاومت مهم محسوب میشود.

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.