دوج کوین و احتمال سقوط قیمت؛ آیا جای نگرانی وجود دارد؟

یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

در نیمه ابتدایی سال 2021، دوج کوین پیشرفت بسیار مناسبی داشت به طوری که این meme coin با رشد حدود 5000% طی سال جایگاه بالایی برای خود در بین رمزارزها تثبیت نمود. با این حال، ابهامات زیادی در بازار رمزارز برای نیمه دوم سال 2021 وجود دارد.

در واقع، در زمان نگارش این مطلب، دوج کوین در حال تلاش برای احیای قیمت خود پس از ریزش شدید 19 ماه می است و همچنین فرم مثلث نزولی شکل گرفته نشاندهنده تهدیدی برای کاهش بیشتر قیمت طی روزهای آینده است. 

شروع ماه ژوئن برای دوج کوین بسیار خوب بود و رمز ارزها رشدهای 40 درصدی را تنها در 2 روز اول ثبت نمودند. با این حال، شرایط مجددا تغییر کرد و پس از اینکه دوج کوین قیمت 0.447$ را شکست، افت قیمت آغاز شد.

فشار فروش، این رمزارز را به پایین چندین سطح حمایتی سوق داد و یک روند نزولی را ایجاد نمود. همچنین باعث ایجاد یک فرم مثلث نزولی با حمایت نزدیک محدوده 0.280$ شد. واگذار کردن این سطح به خرس‌ها میتواند تاثیر بسیار مخربی روی قیمت دوج کوین داشته باشد چرا که سقوط 11 درصدی به عدد 0.249$ مجددا محتمل خواهد بود.

در حالی که قیمت دوج در شرایط حساسی قرار داشت و احتمال حرکت به هر سمتی وجود داشت، وضعیت تکنیکال آن در حال شکل دهی موقعیت نزولی فزاینده‌ای بود. شاخص RSI از 16 آوریل در وضعیت نزولی قرار دارد و با توجه به خط بالایی شیب‌دار روند، شاخص پایین 50 خواهد ماند و احتمال دارد به محدوده اشباع فروش برسد قبل از اینکه مسیر حرکت را تغییر دهد.

خط MACD پایینتر از محدوده توازن است و نشان از کنترل خرس‌ها دارد. همچنین شاخص Squeeze Momentum یک سری از ستون‌های قرمز را ثبت نمود تا در نهایت مومنتوم در محدوده فروش جمع بندی شود. در ادامه، موفقیت دوج کوین در گرو محدوده حمایتی 0.280$ خواهد بود. اگر دوج کوین نتواند این سطح را حفظ کند، مسیر برای کاهش بیشتر قیمت هموار خواهد شد. 

با این اوصاف، اگر قیمت 0.280$ با موفقیت حفظ شود، یک شانس کوچک برای بازگشت و صعود قیمت وجود دارد. 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.