توجه کنید: شباهت اندیکاتورهای بیت کوین به زمان صعود تاریخی

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین همچنان در وضعیت نزولی ونزدیک کف قیمت قرار دارد اما نوسانی بودن آن به خرس‌ها اجازه نداده که حمایت را بشکنند و قیمت را به سطوح پایین جدیدی برسانند. با یک نوسان قیمت در دامنه مشخص و در نقطه چرخش، به نظر میرسد زمانی است که باید کاملا به شرایط توجه نمود.

اما دلیل این تمرکز چیست؟

با ایجاد شدن یک فرم فراکتال در نمودار قیمت، یک رفتار مشابه در باند بولینگر شکل گرفته است، رفتاری که چندی پیش منجر به قدرتمندترین پامپ (افزایش قیمت) بیت کوین در طول تاریخ خود شد. 

وقفه در مسیر نزولی، تریدرها را سردرگم میکند و بازار را در ترس فرو میبرد

بازارها به صورت نوسانی و چرخشی هستند و گاها احساسات کلی بازار با تاخیر پشت سر عملکرد قیمت حرکت میکند. حرکت صعودی اخیر در بازار رمزارز درست در زمانی که همه شرایط در بهترین حالت خود بود و خیلی از قیمت ها در بالاترین سقف تاریخی خود بودند متوقف شد. 

در طی چند هفته گذشته و از زمان ریزش شدید در ماه می، یک فرم مثلث متقارن شکل گرفته است اما ممکن است عملکرد آن مطابق پیش بینی های تحلیل تکنیکال نباشد.

احساس کلی بازار در وضعیت ترس شدید قرار دارد و اندیکاتور تکنیکال که میتواند نوسانات را پیش بینی کند، یعنی باند بولینگر، بسیار شبیه زمانی است که بازار در حین حرکت نزولی مشابه حرکت نزولی فعلی دچار یک وقفه شد. در آن زمان، جان بولینگر، خالق ابزار باند بولینگر هشدار دارد که "زمان توجه است" و ممکن است اتفاق غیر قابل پیش بینی رخ دهد، که البته رخ داد.

فشردگی قیمت بیت کوین ممکن است باعث پامپ تاریخی شود

نمودار قیمت چندین بار تا سطح پایین باند بولینگر رسیده اما شکست سنگین در باند ایجاد نکرده است و این فرضیه را قوت میبخشد که این بار تست کردن قیمت در باند پایینی دام خرسی یا “Gimmee Bar” باشد که توسط جو راس (Joe Ross) کشف شده است.

در سال 2019 برترین رمزارز یعنی بیت کوین نتوانست سطوح از دست رفته را به صورت کامل بازیابی کند، اما بازار گاوی یا صعودی این بار بسیار متفاوت است. حفظ سطح در جایگاه کنونی باعث ایجاد اصلاح صعودی در بازار شده و افزایش قیمت مجددا از همینجا از سر گرفته میشود.

فارغ از اینکه چه اتفاقی می افتد، تا زمانی که مسیر حرکت بیت کوین مشخص نشده، وضعیت بازار ارزش این را دارد که توجه بسیار زیادی معطوف آن شود. 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.