دومین کاهش شدید قیمت بیت کوین در سال چه معنایی دارد؟

پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

در هفته‌های گذشته دامیننس بیت کوین تا نزدیک سطح 40% سقوط کرد و دلیل آن کاهش ناگهانی قیمت بیت کوین در تاریخ 19ام ماه می بود. چنین ریزش‌هایی روندهای بازار و احساسات تریدرها را در گذشته دستخوش تغییرات کرده است. 

این سقوط اخیر، از حیث درصد کاهش قیمت و ارزش بازار، دومین سقوط بزرگ بیت کوین بوده است. بالاترین قیمت تاریخی یا ATH حدود 2 ماه پیش در قیمت 64863$ اتفاق افتاد و از آن زمان به بعد رویکرد معامله گران یا تریدرها نسبت به بیت کوین تغییر کرده است. از استراتژی هولد بلند مدت و فروش، تریدرهای خرد و موسسات، هر دو سرعت خرید و انباشت بیت کوین را کاهش دادند و سرمایه خود را به سمت آلتکوین‌ها و پروژه های برتر Defi روانه کردند. ممکن است این موضوع کاملا بی ارتباط باشد، اما سقوط قیمت باعث این چرخش شده است و ایده تغییرات در آینده بازار صعودی را هم تقویت میکند.

 

با بررسی اتفاقات سال 2017 در می‌یابیم که در آن مقطع بیت کوین 4 اصلاح اساسی قیمت داشت که اصلاح پایانی منجر به کاهش حدود 30 درصدی قیمت شد و در نهایت منجر به رسیدن قیمت به بالاترین سقف تاریخی یعنی قیمت 19764$ در آن زمان شد. در سال جاری، این دومین سقوط قیمت بیت کوین است و بدین معنی است که قبل از رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی یا ATH جدید در ماه های آینده در سال 2021،  چند سقوط قیمت دیگر ممکن است در راه باشد.

سقوط ناگهانی یا flash crash برای مدت زمانی کمتر از یک ماه ادامه پیدا میکند و در این مدت قیمت حدود 30 الی 40 درصد کاهش پیدا میکند. از آنجایی که بیت کوین تا حدود 43% پایینتر از ATH خود معامله شد، واضح است که افزایش حجم سرمایه گذاری و انجام تراکنش‌های بزرگ در شبکه، احتمال زیاد باعث احیای مجدد ارزش بازار و دامیننس بیت کوین میشود. 12% بیت کوین در والت های سرمایه گذاران بزرگ قرار دارد و از این میزان، کمتر از 75% در قیمت کنونی در شرایط سود هستند.

این مساله باعث افزایش فشار فروش بیت کوین میشود، در حالی که، 58% سرمایه گذاران بزرگ بیش از یک سال است بیت کوین را نگه داشته اند و به نظر میرسد به هولد خود ادامه دهند، که نهایتا منجر به مقاومت در برابر فشار فروش و تقویت بازار بولیش یا صعودی میشود. 

 

در حال حاضر فضای کلی حاکم بر بازار نزولی یا بریش (Bearish) است، با این حال، این احتمال وجود دارد که دستخوش تغییر شود و در ادامه با تمرکز بیشتر بر هولد و افزایش سرمایه گذاری توسط موسسات مواجه شویم. GBTC premium این امکان را برای موسسات فراهم نموده است که در GBTC و به تبع آن بیت کوین سرمایه گذاری سود ده انجام دهند، و به نظر میرسد باعث شود تاثیر مثبتی بر افزایش قیمت بیت کوین در بلند مدت داشته باشد.

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.