قیمت بیت کوین به کدام سمت حرکت میکند؟ این 2 عامل میگویند

یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰

ریزش‌های ادامه دار اخیر باعث شد تا حس بازار نزولی یا بریش (Berarish) در فضای بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شود. صرافی های ارزهای دیجیتال شاهد فشار فروش زیادی در پلتفرم خود طی روزهای گذشته بوده اند. این در حالی است که سرمایه گذاران بلند مدت بیشترین ضرر را متحمل شدند و میلیاردرهای کریپتو بخش اعظمی از دارایی خود را از دست داده اند.

مدت زمان زیادی از ثبت بالاترین سقف تاریخی برای بیت کوین حدود 65,000$ نمیگذرد و این سطح برای مدتی طولانی پایدار نماند. با توجه به اطلاعات CoinMarketCap، بیت کوین در حدود 35,000$ دلار در حال معامله است و یک اصلاح حدود 10% در 24 ساعت گذشته و 25% در هفته گذشته را به ثبت رسانده است.  

بسیاری از تحلیل گران بازارهای مالی دلیل این اصلاح قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را این 2 عامل میدانند: توییت ایلان ماسک و اخبار منفی کشور چین.

طرفدار ارزهای دیجیتال Rekt Capital میگوید: "نقطه ماکسیمم بدبینی با نقطه ماکسیمم فرصت اقتصادی همزمان شده است"

شاخص ترس و طمع برای بیت کوین روی عدد 19 ایستاد و ترس بسیار زیاد را نشان داد. اما بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که موقعیت بسیار مناسبی برای خرید در کف قیمت ایجاد شده است.  

این تریدر و تحلیلگر بازار 2 سناریو ممکن را برای بیت کوین در نظر میگیرد.

قیمت پایانی کندل هفتگی تعیین میکند که قیمت بیت کوین به چه سمتی حرکت خواهد کرد:

  • اگر کندل هفتگی بیت کوین بالای قیمت 38,000$ بسته شود، یک حرکت صعودی تا 44,000$ ممکن خواهد بود (مسیر آبی رنگ در نمودار).
  • اگر کندل هفتگی بیت کوین پایینتر از قیمت 38,000$ بسته شود، یک حرکت نزولی تا 32,000$ محتمل خواهد بود (مسیر نارنجی رنگ در نمودار). 

تحلیلگر Rekt Capital همچنین افزود:

"بیت کوین در حال تلاش و تقلا برای تثبیت قیمت 38,000$ به عنوان سطح حمایت است و به این معناست که بیت کوین نتوانسته رنج $38K تا $44K را حفظ کند و قیمت به رنج $32K تا $38K شکسته است." 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.