اتریوم و ثبت رکورد جدید؛ احتمال افزایش قیمت تا 10.000 دلار تا انتهای سال

یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

قیمت اتریوم در هفته گذشته به صورت مستمر رشد داشت و روزانه حدود 5% بالاتر رفت تا به حدود 2900 دلار برسد. در حال حاضر قیمت اتریوم در حدود 2870 دلار در حال معامله است و این در حالیست که ارزش کل بازار اتریوم بالغ بر 331 میلیارد دلار است.

ماه جدید، سقف تاریخی جدید برای اتریوم


برای اولین بار در تاریخ، اتریوم به قیمت 2850 دلار رسید و در حال پیشرفت به سمت عبور از قیمت 3000 دلار است. این افزایش قیمت باعث میشود اتریوم بتواند سقف های تاریخی جدیدی ثبت نماید و همچنین به ارزش کل بازار بیت کوین نزدیکتر شود. در حالی که همچنان بیت کوین متداول ترین رمز ارز محسوب میشود، سهم بازارش به کمتر از 49% کاهش پیدا کرده و سهم بازار اتریوم در حدود 15% است.

تحلیلگران در مورد افزایش قیمت اتریوم خوشبین هستند و پیش بینی میکنند در آینده نزدیک به رشد خود ادامه دهد. اکثر فعالان بازار انتظار دارند قیمت بیت کوین تا انتهای سال جاری میلادی به حدود 10,000 دلار و یا بالاتر برسد. 

بین کوین هم در ساعات گذشته از قیمت 58000 دلار عبور کرد و نزدیک 60,000 دلار در حال معامله است. عددی که عبور از آن به لحاظ روانی باعث رشد قیمت در روزهای آینده میشود.

بیت کوین و اتریوم تنها ارزهای دیجیتالی نیستند که در حال رشدند. بایننس کوین (BNB)، دوج کوین و لایت کوین هم در حال صعود هستند. بایننس کوین هم در 24 ساعت گذشته حدود 2 درصد رشد داشته و در حدود قیمت 627 دلار معامله شده است. 

تحلیلگر بازار Spencer Noon دلایلی را مطرح میکند که بر اساس آن پیش بینی میشود قیمت اتریوم تا پایان سال 2021 به بیش از 10,000 دلار برسد. از مهمترین دلایل فادامنتال این پیش بینی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درخواست بسیار زیادی برای فضای بلاک ETH وجود دارد چرا که بلاکچین اتریوم همتایان خود را با میانگین هزینه روزانه حدود 18 میلیارد دلار تحت الشعاع قرار داده است.
  • معاملات NTF روی شبکه اتریوم به شدت افزایش یافته و از مرز 600 میلیون دلار گذر کرده است.
  • شبکه بلاکچین اتریوم در حال حاضر بیش از 50 میلیارد دلار از ذخیره ارز پایدار (stablecoin) را در اختیار دارد. 
منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.