آیا حرکت صعودی بیت کوین به پایان رسیده است؟

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

آیا حرکت صعودی بیت کوین به پایان رسیده است؟ این تحلیلگر اقتصادی چنین نظری ندارد.

قیمت بیت کوین در روزهای گذشته در حال کاهش بوده است و از بالای 60,000 دلار به کمتر از 50,000 دلار رسیده است. اما این لزوما به این معنا نیست که حرکت صعودی کلی بیت کوین به پایان رسیده است، بنا به نظر تحلیلگر شناخته شده زمینه ارز دیجیتال، PlanB.

"هیچ کدام از دارایی ها در یک خط مستقیم به سمت بالا حرکت نمیکنند"، پلن‌بی در توییت خود اشاره کرد. وی افزود:

"بیت کوین طی 6 ماه به صورت مستمر حرکت صعودی داشته است تا این ماه. این کاهش قیمت، حدود نصف کاهشی است که در سالهای 2013 و 2017 شاهد آن بودیم."

پلن‌بی در صنعت ارز دیجیتال به دلیل مدل Bitcoin Stock-to-Flow (S2F) شناخته شده است. مدلی که حرکت صعودی بیت کوین را بر مبنای فرآیند Halving (دو برابر شدن سختی استخراج بیت کوین) و کمیاب تر شدن آن توضیح میدهد.

طی چند ماه گذشته، قیمت بیت کوین سقف تاریخی سال 2017 را پشت سر گذاشت و در تاریخ 14 آوریل 2021 به حدود 65000 دلار رسید. طی روزهای بعد اما، قیمت بیت کوین با کاهش قیمت مواجه شد و در تاریخ 23 آوریل با حدود 26% کاهش به حدود 47500 دلار رسید. به اعتقاد PlanB، این پایان راه صعودی بیت کوین نیست.

در سپتامبر 2017، بعد از رشد چشمگیر، قیمت بیت کوین یک کاهش 40 درصدی را تجربه کرد. اما بعد از این کاهش 40 درصدی، در ماه های بعد سقف های جدیدی را ایجاد نمود، قبل از اینکه به بازار ریزشی سال بعد منتهی شود.

منبع: cointelegraph
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.