نقش مهم بیت کوین در آینده: اظهار نظر مقام مسئول چین

سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

برای اولین بار، یک مقام مسئول چینی در مورد ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اظهار نظر مثبت مینماید. نایب رئیس بانک مردمی چین، آقای Li Bo، ارزهای دیجیتال را بخش مهمی از آینده برشمرد. وی اظهار داشت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باید به عنوان جایگزین های سرمایه گذاری شناخته شوند و اعلام نمود چین در حال بررسی سیاست‌های قانون گذاری در مورد این دارایی‌ها است. وی افزود ارزهای دیجیتال پول رایج رسمی و قانونی نیستند و همچنین سکه‌های پایدار (stablecoins) هم نیازمند نظرات دقیقتر هستند تا بتوانند به صورت عمومی پذیرفته شوند. به گفته وی:

"علی رغم اینکه این قوانین در کمترین حد ممکن هستند، ولی به هر حال قوانینی وجود دارد. و ضروری است مطمئن شویم فعالیت و گردش مالی این دارایی ها باعث ایجاد ریسک های جدی اقتصادی نمیشود. به بیان دیگر، قبل از اینکه دقیقا دریابیم که چه قوانینی لازم است، به همین منوال فعلی ادامه خواهیم داد."

یوان دیجیتال چین، حمله به بیت کوین و دلار؟

بانک مرکزی چین در حال توسعه دادن RMB دیجیتال (یوان دیجیتال) است. در حال حاضر این سازمان در حال توسعه و تست رابط کاربری، والت و سایر امکانات ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است. این مقام مسئول اعلام نمود که دولت قصد جایگزینی دلار آمریکا یا هر ارز دیگری را ندارد. به گفته وی، CBDC طراحی شده تا معامله و سرمایه گذاری را تسهیل نماید و این امکان را برای بازار فراهم نماید که بهترین راه را انتخاب کند.

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.