افزایش نرخ بهره آمریکا موجب رشد قیمت طلا در سال 2018 خواهد شد

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶

یک تحلیل‌گر معروف اقتصادی باور دارد که سیاست هایطاقت فرسای پولی فدرال رزرو و افزایش بهرۀ حاصل از نرخ ارز باعثپیشرفت بیشتر قیمت سکه و طلا در سال آینده می شود.


 کریس وستون تحلیلگر ارشد سازمان سرمایه گذاری IG تاکید کرد: بیشتر شدن نرخ بهرۀ حاصل از دلار آمریکا حتما به معنای کم شدن قیمت جهانی طلا نیست. براساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: اگر فدرال رزرو آمریکا در سال آینده نیز سه یا چهار بار دیگر نرخ بهره را زیاد کند، این موضوع باعث بی ثباتی شدید مالی می شود و همچنین این مساله سرمایه گذارها را تشویق به خرید سکه و طلای بیشتر برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه ها می کند.

او در ادامه گفت: در وضعیتی که نرخ ارز در تورم سال 2018 میلادی با صعود روبرو می شود، بازارهای جهانی به دنبال زیاد شدن نرخ بهره فدرال رزرو خواهند بود، این در حالی است که زیاد شدن پیوسته نرخ بهره باعث بروز بی ثباتی مالی می شود، آن هم در وضعیتی که مردم تمرکز اصلی خود را بر روی عملیاتی شدن قانون جدید کم شدن مالیات ها قرار داده اند و اقتصاد آمریکا با کم شدن بودجه و زیاد شدن بدهی روبرو خواهد شد.

او اظهار داشت: از نظر من فدرال رزرو آمریکا در حال  انجام اشتباه سیاستی است. هرچند خیلی ها تصور می کنند که زیاد شدن نرخ بهره برای قیمت سکه و طلا مضرر خواهد بود ولی مردم برای محافظت از ارزش دارایی و سرمایه های خود در مقابل این نوسان ها، به خرید سکه و طلا روی خواهند آورد.

این تحلیلگر اقتصادی اضافه نمود: البته اگر فدرال رزرو آمریکا در طول سال آتی اشتباه خود را اصلاح کند و علاقه ای برای افزایش بیشتر شدن نرخ بهره نداشته باشد اما، این موضوع باعث کاهش قیمت سکه خواهد شد.

در آخر او عنوان کرد: از نظر من باید انتظار های تورمی در اقتصاد آمریکا را به بهترین حال ممکنتحلیل کنیم. آیا انتظارها و فشارهای تورمی در آمریکا به اندازه ای هست که فدرال رزرو نرخ بهره را سه یا چهار بار افزایش دهد؟ اگر فدرال رزروچار مرتبه نرخ بهره را زیاد کند، نوسان ها افزایش خواهد یافت و این موضوع سرانجام به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا می شود.

وی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در سال آینده در ایده آل ترین حالت خود به 1357 تا 1375 دلار می رسد و در وخیم ترین حالت نیز امکان دارد به 1150 تا 1100 دلار نزول کند. اینگونه پیش بینی می شود که اصلی ترین سطح مقاومتی قیمت طلا در سال آینده 1300 دلار خواهد بود.

 
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.