درس هایی که باید از از افزایش قیمت بیت کوین در سال های 2013 و 2017 یاد بگیرید

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

بیت کوین در 7 روز گذشته حدود 21 درصد سقوط کرده و در حال ثبت بزرگترین شیب هفتگی خودش در سال 2021 است که این امر باعث ترس در بین سرمایه گذاران شده است. بعد از اینکه جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا در مورد بیت کوین انتقاد کرد و آن را نا کارآمد خواند بسیاری اظهار داشتند که این امر باعث طولانی شدن روند نزولی میشود. باتوجه به احساسات خارجی ، داده های کلیدی زنجیره ای اظها کردند که بسیاری از سرمایه گذاران تحت تاثیر ریزش ها قرار گرفتند و انتظار می رود که بازار سریعا افزایش یابد.
به هر حال نگهداری کوتاه مدت اهمیت بیشتری در 2021 نسبت به 2017 دارد زیرا، با پیشرفت بازار برای رسیدن به روند صعودی بعدی خود شاهد حجم خرده فروشی ها میشود. همانطور که گری اسکیل شرح داده، موسستات زیادی از قبل مقادیر بالایی را اندوخته کردند که در حال حاضر به ثبات رسیده اند.

 

مقایسه ماکرو لول بیت کوین در سال ها 2013 ، 2017 و 2021 
 

برای درک بهتر چرخه طبیعی رالی جاری  میتوان به گزارش اخیر گلاسنود از جایگاه ریسک ذخیره  بیت کوین در دوره صعودی قبلی توجه کرد.


همانطور که در نمودار مشخص است، از نظر ریسک ذخیره بیت کوین شاخص فعلی RR  هیچ جا نزدیک به اوج 2013 و 2017 نیست و بعد از آن بیت کوین یک روند نزولی شدید را گذراند. مقایسه بالا واضحا یک فضای گسترده برای رشد در بازار فعلی از موقعیت تاریخی را نشان میدهد.
ممکن است که شباهت هایی در مقایسه سال های 2013، 2017 و 2021 وجود داشته باشد اما فاکتور های متعددی تعیین کننده  ارزش بیت کوین است. خواه عوامل اجتماعی باشد  یا نگرانی های عدم ثبات دلار در آمریکا و یا تمایلات سازمانی همگی بر روند بیت کوین تاثیر می گذارند. بازار رو به جلو همانطور که میتواند به بالاترین حد خودش برسد به همان اندازه میتواند روند نزولی و ریزش را تجربه کند.


 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.