صرافی ها: دلار و یورو نداریم!

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

صرافی ها: دلار و یورو نداریم!
امروز در بازار آزاد و صرافی های چهار راه استانبول و میدان فردوسی تهران، اصلا دلار پیدا نمی‌شد که حالا بخوای دنبال قیمت دلار بگردی!
صرافی های بانکی فقط و فقط به افرادی که مجوز صرافی داشتند، دلار می‌فروختند و این در حالی بود که نرخ فروش دلار به این افراد دارای مجوزِ صرافی، ۴۷۹۰ تومان بود.
در صرافی های چهارراه استانبول تهران و میدان فردوسی تهران که یکی از مرکزهای اصلی فروش ارز در تهران به شمار می‌روند، هیچ یک از صرافی‌ها به مردم معمولی و مسافر حتی با داشتن پاسپورت و ویزا، دلار و یورو نمی‌فروختند! با وجود این شرایط، دلالانی که در این برهه زمانی، در میدان فردوسی خرید و فروش ارز انجام می‌دادند، حال فقط ارزهایی به غیر از دلار و یورو معامله می‌کردند. 
تنها، صرافی یکی از بانک‌ها در پایین میدان فردوسی، آن هم فقط به افرادی که مجوز صرافی دارند، دلارِ ۴۷۹۰ تومانی می‌فروخت؛ جلوی این صرافی حجم زیادی از افرادی که متقاضی خرید دلار و یورو بوده‌اند، صف کشیده بودند، عده‌ای از صاحبان صرافی ها هم جلوی این صرافی تجمع کرده بودند و به نبود دلار اعتراض می‌کردند.
افرادی هم کیف بدست در میدان فردوسی تهران، یورو را به قیمت ۵۹۰۰ تومان می‌فروختند. تابلوی صرافی های اطراف میدان فردوسی قیمت فروش دلار را ۴۸۰۰ تومان نمایش می‌دادند و قیمت خرید دلار را ۴۷۹۰ تومان، قیمت گذاری کرده بودند. این در حالی بود که تمام این صرافی ها نه دلاری برای فروش داشتند و نه یورویی!
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.