اطلاعیه ادغام مسترکارت با ارز دیجیتال، افزایش احتمال تحقق قیمت 50000 دلاری بیتکوین

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

پس از خبر ادغام سیستم ارز دیجیتال با خدمات پرداخت سنتی توسط شرکت خدمات مالی آمریکایی مسترکارت، قیمت بیت کوین در پنج شنبه این ماه افزایش یافت.  
چند روز پس از این اطلاعیه، در روز دوشنبه، شرکت تسلا موتورز آمریکا، خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین در ترازنامه خود نشان داد و بر راه اندازی امکان پرداخت خرید محصولات و خدمات خود با بیت کوین، تاکید کرد. نتیجه این اخبار، منجر به افزایش 20 درصدی قیمت بیت کوین شد.
در این میان، معامله گران نیز در واکنش به این ماجرا، باعث افزایش حداقل سه درصدی قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه شدند.
بعلاوه، در یادداشتی که برای روزنامه فایننشال تایمز نوشته شده است، نوریل روبینی اقتصاددان، با تکرار موضع ضد ارزی خود، شرکت ها را بر علیه کپی برداری از سرمایه گذاری بیت کوین تسلا دعوت کرد. در همین حال، استراتژیست های شرکت خدمات مالی جی‌پی مورگان چیس، با اشاره به نوسانات اساسی قیمت بیت کوین در برابر پول نقد، خاطرنشان کردند که شرکت ها از سرمایه گذاری در بیت کوین میبایست خودداری نمایند.
همچنین، جری کلاین، مدیر عامل Treasury Partners، افزود: "شرکت ها، پول نقد خود را در اوراق بهادار با درآمد ثابت کوتاه مدت با کیفیت بسیار بالا سرمایه گذاری می کنند و مایلند نرخ بازده نسبتاً پایین را بپذیرند. همچنین آنها بیت کوین را خریداری نخواهند کرد؛ زیرا، بیت کوین برای ترازنامه های آنها بسیار بی ثبات است.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.