کاهش قیمت طلا تا آخر تابستان ادامه دارد؟

جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸

در طی گفتگویی، مسعود یزدانی عنوان کرد: در این بازۀ زمانی، بانک مرکزی با اقدامات جهادی توانسته بازار ارز را به صورت مطلوبی پیش برود و با تزریق ارز به بازار قیمت ‌ها را در سطح معقولی کم کرد. در صورتی که این روند ادامه‌ دار باشد قیمت دلار و همچنین قیمت طلا نیز تا پایان تابستان کاهش خواهد یافت.

وی افزود: قیمت طلا را قیمت دلار تعیین می‌کند. چنانچه قیمت ارز و همچنین انس جهانی طلا کاهش یابد، حتما در روزهای آینده قیمت طلا در بازار ارز داخل ارزان خواهد شد.

 به نظر می‌رسد امسال بیشترین کاهش را در قیمت طلا داشته باشیم. یزدانی درمورد حباب سکه گفت: در حال حاضر حباب تمام سکه بهار آزادی به ۱۵۰ هزار تومان رسیده است؛ درصورتی در طی ماه‌های قبل حباب سکه تمام به 1 میلیون تومان هم می‌رسید.

این فعال اقصادی درمورد وضعیت فعلی بازار طلا اظهار کرد: هنگامی که قیمت هر کالایی ارزان می‌شود، تقاضا در بازار کم می‌کند. در حال حاضر رکود عمیقی در محصولات طلا وجود دارد و در حال حاضر تقاضایی در بازار وجود ندارد. 
در زمان های گذشته با کاهش قیمت طلا تقاضای زیادی برای خرید سکه و طلاهای آب شده دیده می‌شد درصورتی که امروز چنین اتفاق‌هایی را شاهد نیستیم.

یزدانی در نکته ای به مردم گفت: توصیه بنده به مردم این است که همیشه لباس فصل را بر تن کنند. 
یعنی در این شرایط عقلانیت حکم می‌کند افرادی که در بازار طلا سر رشته‌ای ندارند در این بازار ورود نکنند.

با صرافی ارکان همراه باشید و اخبار قیمت لحظه ای دلار را دنبال کنید.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.