ترامپ به دنبال تضعیف ارزش دلار!

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

 با افزایش تعداد گردشگران ورودی به کشورهای اروپایی  پرسیده بود که به چه صورت می‌توان جلوی این روند را گرفت و رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در جواب به این پرسش نوشت: این موضوع به این دلیل است که ارزش یورو و نرخ ارزهای دیگر در برابر دلار پایین نگه داشته است و این مساله باعث عقب ماندن آمریکا از مزیت رقابتی شده است.

 نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بسیار بالا است و به این مساله بایدسیاست انقباضی را نیز اضافه کرد! آن‌ها سرنخ را ندارند.

شمار کسانی که منتظر تضعیف بیشتر دلار در سال ۲۰۱۹ هستند با این توئیت ترامپ افزایش یافته است به ویژه حالا که فدرال رزرو بیشتر از هر زمان دیگری آماده کاهش نرخ بهره است. آلن راسکین، استراتژیست بین‌الملل "دویچه بانک" گفت: احتمالاً با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۹، بازار ارز بیشتر با توئیت های این چنینی ترامپ مواجه خواهد شد.

علاقه ترامپ به نرخ دلار ضعیف‌تر در مآشکار با سیاست "دلار قوی" است که همواره در طول دو دهه اخیر به وسیلۀ رؤسای جمهور آمریکا چه از حزب دموکرات و چه از حزب جمهوری خواه پیگیری شده است. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد در سال ۲۰۱۸ موفق شد بازدهی خیلی خوبی ۴.۴ درصدی را به ثبت رساند. یورو که وزنه ۰.۶ درصدی در محاسبه شاخص دلار دارد از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا الان نزدیک به ۰.۶ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است.

محاسبات نشان می‌دهد که ارزش یورو بیشتر از ارزش فعلی آن در بازار است و دلار با بررسی مسائل تجاری باید عوض شود. به گفته این استراتژیست، یکی از دلیل های باقی ماندن دلار در سطح بالای فعلی نگرانی معامله کننده ها از اوضاع اقتصادی جهان و علاقه آنها به نگه‌داری ارزهای ایمن تر مانندین و دلار و فرانک در مقایسه با ارزهای دیگر است.

صرافی روبروی پالادیوم ـ صرافی ارکان

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.