رییس کل بانک مرکزی : قیمت دلار منطقی تر می شود!

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸

رئیس کل بانک مرکزی درباره نوسانات نرخ ارز گفت: آمد و رفت های دیپلماتیک در شرایط خاص سیاسی و روانی مهم است لیکن آن را تعیین کننده اصلی رونده بازار ارز نمی دانم.

به گزارش فصل تجارت، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص عوامل تاثیر گذار در بازار ارز عنوان کرد: قبلا نیز تاکید کردم در اجرای سیاست های جدید ارزی درمقابل صادرکننده ها و نقشی که در تامین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات و اسکناس صرافی‌ها خواهند داشت و نیز مدیریت  بازار ارز خصوصاً آماده شدن برای عملیاتی کردن بازار متشکل ارزی شاهد منطقی تر و معقولانه تر شدن قیمت ارز در بازار ارز خواهیم بود.

از ابتدای سال تاکنون میزان تامین ارز برای واردات به رقم بزرگ 9.4 میلیارد دلار رسیده است که حدود 5 میلیارد دلار مورد تامین قرار گرفته است.

در مورد بازار ارز این نکته را بارها عنوان کرده ام  که عامل های سیاسی و بین المللی در وضعیت تحریمی در نوسان های بازار ارز بی تاثیر نیست. اخبار به ظاهر مثبت و منفی هر کدام سهم خود تا حدودی می توانند بازار ارز را متاثر سازند.
با اطلاعاتی که از توانایی ها و امکانات و ذخایر ارزی کشور، رابطه ها و ساختار جدید در حال شکل گیری تجاری و کانال های مالی دارم، تاثیر آمد و رفت های دیپلماتیک را در شرایط خاص را برقرار کرده است.

افتخار مهم بانک ‌مرکزی ادامه دار بودن مقاومت در شرایط تحریم، برای تقویت و افزایش توانایی ارزش پول ملی و حفظ ثبات اقتصادی است.

با صرافی ارکان همراه باشید و از اخبار به روز دنیای سکه و دلار آگاه شوید، همچنین نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.