افزایش قیمت دلار، شغلی راحت ایجاد کرد!

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

افزایش قیمت دلار، شغلی راحت ایجاد کرد!
این روزها بازار فردوسی شاید جزو شلوغ ‌ترین نقطه های شهر باشه، اما چرا؟!
با بالا و پایین شدن موقتی قیمت دلار، یک سری افراد به فکر کسب درآمد بادآورده‌ای افتادن!
جلوی صرافی های منتخب تو صف وایمیستند تا دلار بخرند؛ نرخ ارزِ دلار روی تابلوی صرافی های منتخب ۴۴۷۶ تومان نشان داده می‌شود ولی به نرخ ۴۷۸۰ تومان دست به دست می‌شود.
تو صف های طویلِ خریدِ دلار وایستی و بالا و پایین شدن نرخ ارزهای مختلف رو، روی تابلوهای صرافی ها ببینی تا نوبتت بشه و به ازای معامله‌ی هر ۱۰۰۰ دلار، می‌توانی ۳۰۰۰۰۰ تومان سود کنی! سود خوبی به نظر نمی‌آید؟
این روزا، تیترِ "قیمت دلار" از صدر اخبار اقتصادی تکون نمی‌خورد و قصد پایین هم ندارد، گویا می‌داند اقدامات پلیس و بانک مرکزی به این زودیا موثر واقع نخواهد شد.
 
نرخ ارز افزایش یافته است! خبری که پذیرفتن آن برای برخی افراد سخت است. بسته سه گانه ارائه کردند و با هدف کنترل نرخ ارز، سود بانکی را تا ۲۰ درصد رساندند؛ اما نزولِ نرخ ارز، موقتی بود و دوباره اوضاعش بد شد.
حالا که تقاضا برای ارز افزایش یافته است، برای کنترل نرخ ارز باید سود سپرده های بانکی را از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش دهیم؟! انگار یک جای کار می‌لنگد.
به هر حال، امروز تا ساعت ۱۴ نرخ خرید دلار براساس آنچه روی تابلوهای صرافی‌ها درج شده بود، ۴۴۷۶ تومان و نرخ فروش دلار ۴۴۸۴ تومان بوده است. اما نرخ دلاری که در اختیار مردم تحت عنوان"دلار آزاد" به فروش می‌رسد، ۴۷۸۰ تومان است.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.