نشست رییس بانک مرکزی با اقتصاددانان در رابطه با نرخ ارز

چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

رئیس کل بانک مرکزی در نشستی با اقتصاددانان با موضوع اجرای عملیات کاهش نرخ ارز در بازار ارز و نحوه کنترل نقدینگی و تورم و ثبات نرخ ارز برگزار کردند.

رئیس کل بانک مرکزی در این نشست به عنوان این موضوع که بانک مرکزی اقدامات لازم برای مقابله با عدم تمدید معافیت خرید نفت ایران می باشد، ذخایر ارزی کشور را برای حفظ ثبات بازار ارز بررسی کرد.
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با عنوان موفقیت بانک مرکزی در کنترل حجم نقدینگی در بازار ارز که به وسیله نظارت شدید به دست آمده بود، بر تداوم آن تاکید کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار ایجاد تبادل مستقیم بین صادرکنندگان و واردکنندگان در مدت یک ماه گذشته را دلیلی بر افزایش حجم مبادلات در سامانه نیما دانست و عدم دخالت بانک مرکزی در تعیین نرخ ارز در سامانه نیما را عنوان نمود.

اقتصاددان ها حاضر در نشست با عنوان این موضوع که در حال حاضر دشمن قصد دارد با ایجاد جنگ روانی در بین مردم، می خواهند شرایط اقتصادی کشور را متزلزل کند به همین خاطر ضمن قدردانی از اقدامات بانک مرکزی در خصوص حفظ تعادل بازار اسب از تسلط هرچه بیشتر بانک مرکزی به عنوان عامل اصلی ثبات بازار ارز بعد از تحریم های آمریکا، تقدیر و تشکر کردند.

اقتصاددان های حاضر در این نشست با عنوان این موضوع که راه‌اندازی بازار متشکل ارزی و اقدام به عملیات بازار باز این دو ابزار باعث می شود که بانک مرکزی در حوزه تسلط بر بازار ارز نسبت به گذشته توانایی بیشتری داشته باشد و شفافیت و دقت آن بالا برود.

در این نشست موضوعات دیگری مانند ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح حذف صفر از پول ملی و همچنین اصلاح نظام بانکی و کیفیت پول پایه پولی هم مطرح گردید و در مورد آنها صحبت شد.

صرافی ارکان

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.