تاثیر بازار متشکل ارز بر قیمت دلار؟

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸

قیمت دلار در سال ۹۷ به ویژه در شش ماهه اول سال به گونه ای نوسان پیدا کرد که افسار آن از دست بانک مرکزی خارج شد و با گذشت چند ماه که نرخ دلار نوسان زیادی داشت، رئیس کل بانک مرکزی عوض شد و رئیس کل بانک مرکزی جدید از برنامه ریزی هایی برای ایجاد بازار متشکل ارزی خبر داد.

قرار بود با شکل گیری بازار متشکل ارزی، بانک‌ها و صرافی مجاز نقش اصلی در این بازار را ایفا کنند و در این صورت دیگر دلالان و سودجویان جایی در این بازار نداشتند.
قرار بر این است که بانک ها به عنوان معامله گران عمده و صرافی‌ها به عنوان معامله‌گران خود فعالیت خود را آغاز کرده و بازار ارز را در دست بگیرند.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی چند ماه پیش از ایجاد بازار متشکل ارزی در ماه فروردین سال ۱۳۹۸ خبر داده بود در حال حاضر طبق برنامه‌های روزهای گذشته، هیئت مدیره این بازار انتخاب شده ای و نخستین جلسه هیئت مدیره بازار متشکل ارزی تشکیل و مدیرعامل این بازار انتخاب شد.

براساس پیش بینی ها در آینده نه چندان دور این بازار فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و از شما ممکن است در شروع کار با نقص های روبرو شود اما در ادامه تواند تاثیر مثبت و درستی را بر بازار ارز بگذارد.
در حال حاضر صرافی های بانکی با هدایت درست بازارساز توانستند تا نرخ دلار را با روندی کاهشی مواجه کرده و قیمت دلار را به ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان برسانند.

هر چی که بدهد یک گام دیگر در راستای ثبات بیشتر نرخ ارز در بازار ارز برداشته است.
همچنین قیمت یورو برای خرید در صرافی های بانکی ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان و برای فروش ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است که در مقایسه با روز گذشته ۲۰۰ تومان کاهش داشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار صرافی ها با صرافی ارکان همراه باشید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.