تلاش آمریکا برای جلوگیری از انتقال کانال ارزی ایران به عراق

سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

عصر روز قبل تقاضا های عمده با نرخ‌های پیشنهادی بسیار بالا برای خرید درهم به واسطه ریال ایران در شهر دبی به وجود آمده است و با توجه به تأثیر بالای درهم بر بازار ارز ایران افزایش قیمت‌ها در بازار داخل را به وجود آورده است.

از ابتدای هفته جاری قیمت دلار روند صعودی به خود گرفته است و از مرز ۱۴ هزار تومان عبور کرده است با بررسی عوامل مختلف بر قیمت دلار می توان شوک سیاسی و اقتصادی را یکی از علت‌های اصلی نوسان قیمت دلار دانست در حال حاضر با توجه به جریان سازی های دولت آمریکا برای سپاه پاسداران فشار زیادی از سمت دوربین به بازار ارز وارد شده است.

در طول چندین دهه، با افزایش سطح مبادلات مالی و تجاری ایران با امارات متحده عربی به ویژه شهر دبی، به یکی از مهم ترین کانال های ارزی ایران تبدیل شد.

 کانال مالی در حوزه بانکی در سال ۱۳۹۰ و ۱۳۸۹ کاملا مسدود گردید و کانال صرافی ها هم در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ با اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده و مشخص شدن تراکنش‌های مالی صرافی های غیر رسمی و غیر مجاز تا حد زیادی متوقف گردیده است.

به همین خاطر بانک مرکزی به دنبال کانال های مالی خود رفت و کانال مالی ایران و عراق را جایگزین خود کرد تا از این فشارها به کاهد و تلاش‌های آمریکا را بی‌تاثیر و بی اثر کند.

براساس پیش بینی تکنیکال تحلیل‌گران بازار ارز در صورتی که قیمت دلار به ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان برسد امکان اینکه قیمت دلار به ۱۶۵۰۰ تومان برسد بسیار بالا خواهد رفت و این موضوع می‌تواند بر اقتصاد کشور ایران تاثیر زیادی بگذارد.

صرافی ارکان
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.