مردم از نوسان قیمت دلار، خسته شدند.

شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

با بررسی بازار طلا و ارز می توان به این نتیجه رسید که به دلیل رشد قابل توجه قیمت دلار و طلا، داد و ستدی در این بازار شکل نمی گیرد.

 از طرف دیگر به دلیل نوسانانت در بازار ارز دیگر مانند سابق نوسان قیمت دلار جذابیتی برای مردم نداشته و تنها افرادی که به میزان مورد نیاز خود ارز خریداری نکرده بودند به سبزمیدان تهران مراجعه می کنند.

بر خلاف سال های قبل که بازار ارز محلی برای دلالان و معامله سوداگران بوده است و به واسطه این معامله ها بازار پر رونقی داشتند، اما این روزها همه دلالان به دنبال مشتری برای خرید و فروش ارز هستند.

اگر کمی از سبزه میدان فاصله بگیریم و به طبقه دوم دهانه ورودی بازار سری بزنیم سروصدای دلالان به گوش می رسد که در بین خود خرید و فروش صوری سکه و ارز انجام می دهند و منتظر آن هستند تا ساعات پایانی بازار فرا برسد و میزان درآمد خود از این بازار صوری را حساب کنند!

نکته جالب توجه این است که در این روز ها بازار ارز ساعت تعطیلی نداشته و در زمانی که بانک ها و صرافی ها تعطیل می باشند، باز هم قیمت دلار و یورو اعلام می‌شود.

در کنار بازار ارز که رونق چندانی ندارد، بازار طلا و سکه هم رونق خوبی نداشته و یکی از مهمترین دلایل این موضوع را می‌توان در افزایش قابل توجه قیمت طلای ۱۸ عیار دانست، زیرا در حال حاضر هر گرم طلای خام ۱۸ عیار در بازار تهران به ارزش ۴۷۰ تا ۴۷۶ هزار تومان محاسبه می گردد و اگر اجرت کار و مالیات بر ارزش افزوده آن را حساب کنیم قیمت خالص هر گرم طلای ساخته شده به بیش از ۵۰۰ هزار تومان می رسد؛ به همین خاطر با وجود حضور قابل توجه مردم در بازار طلا، آنچنان معامله به ثبت نمی رسد.

صرافی جلوی پلادیوم - صرافی ارکان

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.