آیا قیمت دلار در سال ۹۸ گران می‌شود؟

سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۸

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان می‌کند که قیمت واقعی دلار بین ۷ الی ۸ هزار تومان بوده و در صورتی که بانک مرکزی بتواند عملکرد خود را مانند چند ماه گذشته به طور دقیق پیش ببرد و تعیین قیمت دلار در بازار ارز را تحت کنترل خود داشته باشد، به گونه ای که خرید و فروش نرخ دلار و ارز در بازار ارز توسط بانک مرکزی کنترل و تعیین گردد می توان انتظار داشت که در سال ۱۳۹۸ قیمت دلار افزایش پیدا نکند.

در حال حاضر با توجه به اینکه خرید و فروش دلار در بازار ارز به طور کامل توسط دولت کنترل نمی‌شود و در این امر تا حدودی ناموفق بوده نمی توان قیمت دلار را پیش بینی کرد اما انتظار می‌رود که دولت بتواند بازار ارز را در دست گرفته و قیمت دلار را به نرخ واقعی آن برساند.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با ارزیابی عملکرد مدیریت و کنترل ستاد دولت عنوان کرد در حال حاضر با توجه به شدت های سیاسی و اقتصادی که بر بازار ارز حاکم است، توقع نرخ بالاتر از ۱۳ هزار تومان برای دلار وجود دارد ولی شرایط فعلی برای دلار مناسب است.

وی در مورد زمان دقیق رسیدن قیمت دلار به نرخ واقعی خود عنوان کرد سند در خارج کشور در معین کردن نرخ دلار رابطه مستقیم داشته و در واقع بودجه می باشد که مهر تایید اصلی را بر وضعیت و شرایط اقتصادی دلار می‌زند.


صرافی ارکان

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.