بیت کوین ایرانی در راه است!

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

بیت کوین ایرانی در راه است!
بیت کوین معروف‌ترین ارز دیجیتالی تا به امروز است، کشورهای ونزوئلا و مالزی به طور رسمی عنوان کرده‌اند که از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی در معاملات خود استفاده می‌کنند.
ونزوئلا، مالزی، ترکیه و روسیه هدفی مشترک در زمینه ارز دیجیتال و بیت کوین را دنبال می‌کنند، این کشورها آرزو دارند با ظهور هر چه سریع‌تر و بیشتر ارزهای دیجیتال بتوانند دلار را از انحصار بازار های جهانی دور کنند زیرا دلار ارزِ جهانی است.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی اعلام کرد که در مرحله بررسی و پژوهش در مورد ایجاد ارز دیجیتالیِ ایرانی شبیه به بیت کوین هستیم که این پدیده رمز ارز نام دارد.
علی دیواندری در کنفرانس رِگولاتوری بلاک چین افزود: فناوری بلاک چین کارکرد‌های مختلفی دارد که به خوبی باید بررسی شوند؛ کارکرد‌هایی به جز کارکردهایی که در بیت کوین‌ دارد. 
در سرتاسر دنیا سیاست‌های سفت و سختی در این مورد، کشورها در پیش می‌گیرند، چرا که این سیستم به مانند پول فیزیکی احاطه‌ی کاملی بر آن نیست، لذا امنیت و حفظ سلامت پول، جزو فاکتورهای مهم به شمار می‌آید.
علت این موضوع که بر اهمیتِ امنیت این پول ها تاکید می‌کنم؛ با اینکه از نظر منطق و علم ریاضی، غیرقابل تقلب بودن سیستم بیت کوین و ارزهای دیجیتالی اثبات شده است اما، این دلیل نمی‌شود که نظارتی هم بر آن نباشد.
در حال حاضر، ما در بررسی و پژوهش بر روی ارزهای دیجیتالی مخصوصا بیت کوین هستیم تا بتوانیم رمز ارز رو به بهترین و امن ترین حالت ممکن ارائه دهیم.
این دستاورد بسیاری از محدودیت‌ها را از بین می‌برد، به گونه‌ای که با پیشرو شدن یک کشور در این فرآیند، اقتصاد آن کشور بهبود می‌یابد.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.