قیمت دلار قرار بود چقدر شود؟!

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷

در حدود یک سال پیش تا به الان، فعالان اقتصادی در بازار ارز به دفعات به سیاست‌ها و راهکارهایی که بخشنامه های مختلفی ازطرف بانک مرکزی صادر می‌شود، اعتراض می‌کردند.

فعالان اقتصادی بر این موضوع تاکید داشتند که دستورالعمل های سیاست گذاری در ماه های اخیر، روند طبیعی تجارت خارجی را مختل کرده و چالشهای متعددی را در مسیر فعالیت اقتصادی توجه به وجود آورده است.

وزیر اقتصاد نسبت به انتقادات در آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اینگونه پاسخ داد : تصمیمات ارزی در یک کمیته ۵ نفره گرفته می شود و همچنین سیاست گذاری های ارزی، مجموعه ای از تصمیم های جمعی است و نباید فقط به رئیس کل بانک مرکزی اختصاص داده شود، چون این نهاد تنها یکی از اعضای کمیته مذکور است.

فرهاد دژپسند، رئیس وزیر اقتصاد عنوان کرد : وزرای صنعت معدن تجارت امور اقتصادی و دارایی رئیس سازمان بودجه و برنامه و همچنین امور اقتصادی و دارایی در کنار رئیس کل بانک مرکزی ۵ نفری را تشکیل می دهند که تصمیم سازی های ارزی بر عهده این افراد بوده و آنها را اجرای به عمل می کند.

براساس گفته‌های وی : علیرغم وجود مشکلات بسیار، میزان صادرات تا پایان بهمن ماه رقم تا ۴۰ میلیارد دلار به ثبت رسیده و نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است.

دژپسند در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتقادات فعالان صادراتی درباره شیوه بازگشت ارز حاصل از صادرات واکنش نشان داد و بخشنامه اخیر بانک مرکزی در خصوص تشویق صادر کننده ها را گامی مثبت و مفید دانست و اینگونه ادامه داد : با صدور بخشنامه تشویقی که اخیراً بانک مرکزی آن را صادر کرده است، عرضه و بازگرداندن ارز به کشور سرعت بیشتری پیدا کند و انتطار می رود که قیمت دلار به کمتر از ۱۰ هزار تومان برسد.

در حال حاضر چنین انتظاری محقق نگردیده است، حال باید دید که دولت و بانک مرکزی در سال ۱۳۹۸ چه تصمیماتی اتخاذ خواهند کرد و قیمت دلار چگونه تغییر خواهد کرد.

 

صرافی ارکان - صرافی روبروی پالادیوم

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.