چه بلایی سر قیمت دلار و قیمت یورو آمده است؟!

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷

در روزهای اخیر نمودار نرخ ارز روندی صعودی به خود گرفته است و این موضوع دوباره توجه های زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

در هفته گذشته قیمت دلار روندی صعودی همراه با نوسان داشته است به طوری که قیمت خرید دلار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در روز شنبه و در روز گذشته این قیمت به ۱۲ هزار و ۹۸۰  تومان افزایش پیدا کرده است!
یعنی قیمت دلار در مدت ۵ روز ۱۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

افزایش نرخ دلار به گونه‌ای در بازار آزاد ارز سر و صدا به پا کرده است که صرافی های مجاز بانک مرکزی هم قیمت دلار را از روز شنبه تا به امروز چیزی در حدود ۱۲۰۰ تومان افزایش داده‌اند اما در نهایت قیمت فروش دلار را در زیر ۱۳ هزار تومان نگه داشته‌اند.
با افزایش قیمت دلار، قیمت یورو هم روندی صعودی به خود گرفت و وارد کانال ۱۵ هزار تومان شد. یعنی قیمت یورو هم به مانند نرخ دلار چیزی در حدود ۱۴۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

‏ با افزایش قیمت دلار و قیمت یورو در بازار ارز ارز مسافرتی هم از این روند عقب نماند و افزایش قیمت بسیاری داشت.
با نزدیک تر شدن به روزهای پایانی سال قیمت ارز مسافرتی عملاً افزایش پیدا میکند، زیرا تقاضا برای سفرهای خارجی افزایش پیدا کرد.

قیمت یورو مسافرتی چیزی در حدود ۱۵۴۰۰ تومان می باشد که با همه‌ی این تفاسیر، مسافران ترجیح می دهند یورو را در بازار ارز آزاد تهیه کنند تا برای آنها به صرفه تر باشد.
رئیس بانک مرکزی علت افزایش قیمت دلار و قیمت یورو را در هفته اخیر این‌گونه عنوان می‌کند که به دلیل ورود کالا از طریق مرز نشین ها و الملوان ها به کشور و همچنین عامل روانی اجلاس FATF هم به این موضوع کمک کرده است تا نرخ دلار و نرخ یورو افزایش پیدا کند

با صرافی ارکان همراه باشید و نظرات خود را با ما مشترک بگذارید.

مطلب مرتبط : نرخ ارز در ایران بر چه اساسی تعیین میشود؟ (اسفند 97)

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.