محدودیت فروش دلار در صرافی ها!

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

محدودیت فروش دلار در صرافی ها!

بازار ارز در روزهای اخیر با محدودیت فروش دلار مواجه شده است، به طوری‌که به هر فرد تنها ۱۰۰۰ دلار فروخته می‌شود، آن هم تنها در تعدادی از صرافی‌ ها!
اما نکته‌‌ی مثبت در بین این نکات منفی، کاهش چشمگیر دلالان و سُوداگران بازار است.
حوالی چهارراه استانبول و خیابان فردوسی نزدیک به ۱۰ سالی می‌شود که تبدیل به پاتوق اصلی خریداران و فروشندگان انواع ارز و سکه شده است؛ اما از ۱۰ روز پیش، با پایین آمدن نرخ ارزِ دلار، فروش دلار و سکه به صورت محدود توسط تعداد اندکی از صرافی ها انجام می‌شود.
در حال حاضر بیشتر صرافی ها از خرید و فروش ارزهای دلار و یورو خودداری می‌کنند و می‌گویند که این دو ارز را ندارند؛ خرید و فروش ارزهای پوند و لیر هم به مشکل خورده است و به صورت محدود انجام می‌گیرد.
در خیابان فردوسی تنها ۴ الی ۵ صرافی هستند که خرید و فروش دلار را انجام می‌دهند، آن هم منوط به پیروی از دوشرط انجام می‌گیرد: داشتن کارت ملی و رعایت سقف خرید ۱۰۰۰ دلاری.
مقابل این صرافی ها صف های طویلی از افراد تشکیل شده است؛ عده ای هم فقط برای دنبال کردنِ بالا و پایین شدنِ نرخ ارز دلار، تجمع کرده اند.
حضور ماشین های نیروی انتظامی در محدوده‌ی خیابان منوچهری و چهارراه استانبول باعث شده است دلالان و سوداگران به کلی ناپدید شوند و هیچ گونه معاملاتِ صوری ارز در این محل ها انجام نگیرد.
در صرافی هایی که خرید و فروش ارز صورت می‌گیرد، دلار آمریکا ۴۴۵۴ تومان خریداری و ۴۴۶۴ تومان فروخته می‌شود، همچنین یورو ۵۴۲۴ تومان خریداری و ۵۴۳۹ تومان فروخته می‌شود.
پوند ۶۵۲۰ تومان خریداری و ۶۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد. لیر ترکیه هم ۱۲۷۰ تومان خریداری و ۱۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
همچنین بازار سکه هم با محدودیت های عرضه دست در گریبان شده است؛ هرچند که محدودیت کمتری دارد، اما به همان اندازه تقاضای کمتری هم نسبت به دلار، برای آن وجود دارد.
در بازار سکه، سکه تمام ۱۵۳۰۰۰۰ تومان خریداری و ۱۵۵۵۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. نیم سکه ۷۴۰۰۰۰ تومان خریداری و ۷۶۰۰۰۰ تومان فروخته می‌شود، همچنین ربع سکه ۴۵۰۰۰۰ تومان خریداری و ۴۷۵۰۰۰ به فروش می‌رسد.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.