بازار متشکل ارزی، راهگشای مشکل ارزی!

چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷

یکی از مشکل هایی که بازار ارز همچنان با آن درگیر می باشد حضور دلالان و سوداگران در بازار ارز می باشد، علیرغم اینکه برخوردهای جدی با این دلالان شده است اما همچنان وضعیت بازار ارز تحت تاثیر این افراد تغییر می کند.
بانک مرکزی با ایجاد بازار متشکل ارز سعی دارد بازیگران اصلی این ماجرا را از دلالان به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز تغییر دهد.

شورای پول و اعتبار قوانین و مقررات بازار متشکل ارزی را در ۱۸ دی برای معاملات ارزی تصویب کرد تا به کمک آن بتوان بازار را شراب سازی و منصفانه و کارآمد پیش برد.

رئیس پیشین بانک اقتصاد نوین این بازار می تواند سازه کاری را در پیش گیرد هم بازار خرده فروشی و هم بازار عمده فروشی را پوشش داده سامانه ای عملیاتی ایجاد کند که این سامانه بین بانک ها و افراد معامله گر خرید و فروش ارز انجام دهند.
براساس گفته ها با روی کار آمدن این سامانه به مرور دلال ها از سیستم بازار ارز خارج شده و قیمت دلار را بهتر می‌تواند کنترل کرد.

با این کار پشتوانه بازار ارز نیز بانک ها می شوند و منابع ارزی را تمام بهتر کنترل کرده و بازار ارز از ثبات بیشتری برخوردار می شوند حال باید دید این سامانه در چه زمانی به بهره وری کامل می رسد دلال های بازار ارز خارج می شوند؟!
نظرات خود را با صرافی ارکان به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.