دولت با کمبود ارز و دلار مواجه است؟!

شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷

به گفته رئیس بانک مرکزی در حال حاضر همه تلاش خود را به کار بسته ایم تا اقتصاد کشور به سمت ثبات نسبی برود و قصد داریم در ادامه آرامش کامل را به بازار ارز برگردانیم.

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی عنوان کرد که میزان تحقق عرضه ارز صادراتی تهران سامانه نیما در مدت ۷ ماهه امسال در حدود ۲۵ درصد بوده است این در حالیست که فعالان اقتصادی از سامانه نیما راضی نیستند عنوان کردند که مشکلات بسیاری بر راه صادرات برای ایران وجود دارد.

سامانه نیما سیستمی شبیه به صرافی ها در بانک مرکزی دارند همین خاطر مشکل جدی برای صادر کننده ها پیش آمده و صادر کننده ها وضعیت خوبی ندارند که ممکن است منجر به تعطیلی کسب و کار آنها می‌شود.
در حال حاضر ۷۵ درصد از ارزش حاصله از صادرات در سامانه نیما را رو های پتروشیمی پوشش دادند و بخش گروه های صادراتی به ویژه شرکت‌های فولاد سهم کمی در بازار ثانویه نیز داشته‌اند.

رئیس بانک مرکزی عنوان کرده است که علیرغم اینکه به دلیل تحریم نفتی خصوص درآمدهای نفتی مشکلی رخ داده است اما این به این مفهوم نیست که ما مشکل ارزی داریم و نیازی و ارز نداشته برای درآمدهای صادراتی به منظور تامین ریالی بودجه تکیه خواهیم کرد.

در حال حاضر مشخص نیست که کدام ادعاها صد در صد درست می باشند گمانه زنی های مختلفی در رابطه با میزان ارز بانک مرکزی بوده و این مسئله که آیا دلار داریم یا نه ؟ بحثی داغ در فضای مجازی می باشد.
با صرافی ارکان همراه باشید و اخبار بازار ارز را دنبال کنید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.