بازار متشکل ارزی بر قیمت دلار تاثیر گذاشت؟

شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷

در هفته گذشته شورای پول و اعتبار قوانین مورد نیاز برای بازار متشکل ارزی را تصویب کرد و یک کارشناس بانکی به طور کامل شرایط معامله های این بازار و شکل مدیریت آن را در دنیا توصیف نمود و عنوان کرد که این بازار به ثبات قیمت دلار کمک می کند.

وی افزود که این بازار در واقع سامانه می باشد بین بانک ها و به افراد و معامله کنندگان نیز اجازه خرید و فروش ارز را می دهد.

بازار می‌تواند به صادرات و واردات کمک شایانی کند به گونه‌ای که صادرکنندگان این بازار می توانند به راحتی عرض خود را بفروشند و همچنین این واردکننده ها نیز برای تامین ارز مورد نظر خود به مشکل نخواهند خورد او با نان به راحتی ارز مورد نظر خود را از این بازار تامین کند.

براساس گفته‌های مدیرعامل پیشین بانک اقتصاد نوین این بازار در بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد و معاملات ارزی خرد را در آن انجام می دهند.

به طور مثال سیستم برخط معاملات رویتر که آن را می‌خرند و صرافی ها و بانک ها آن را نصب می کنند و در این سیستم معاملات انجام می‌شود.

در این بازار سیستم معاملات ارز و ریال و همچنین تسویه آن وظیفه بانک‌ها می باشد و معامله گران بزرگ مانند کارگزاران بازار سرمایه هستند که در اینجا بانک ها این نقش را ایفا می‌کنند‌.
در این بین صرافی های جزو سایر معامله کنندگان به حساب می‌آیند و معاملات ارزی خرد را انجام می‌دهند.

برای پیگیری اخبار روز با صرافی ارکان همراه باشید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.