بانک مرکزی از بلاک چین استفاده خواهد کرد!

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷

براساس گفته‌های دبیرکل بانک مرکزی محمد طالبی بانک مرکزی قصد دارد از فناوری بلاک چین استفاده کند.

وی بیان کرد: علیرغم اینکه مشکل های بسیار زیادی در حوزه مالی با بلاک چین مانند جعل و کلاهبرداری با سیستم های رمز نگاری پیشرفته وجود دارد، اما پیش بینی می‌شود که تکنولوژی بلاک چین دنیا را به زودی متحول خواهد کرد و نظام مالی را تحت تاثیر خواهد قرار داد.

سیستم بلاک چین از این خصوصیت خاص برخوردار است که به کمک آن می‌توان ساختارهای مبنی بر نهادهای اداره کننده سیستم های مالی را به صورت متمرکز تغییر داد و آنها را مدیریت و اداره کرد که این همان سیستم بلاک چین می باشد.

نظامات مالی حال حاضر در دنیا براساس نهاد های متمرکز می باشد به طور مثال سوئیفت های تمامی تراکنش‌های بین کشورهای دنیا را یک سیستم نظام مالی هدایت و رهبری می کنند و تراکنش های مالی درون یک کشور را بانک‌های مرکزی آن کشور را اداره می‌کنند اما تکنولوژی بلاک چین به گونه‌ای سیستم‌ها را تغییر می دهد که دیگر نظارت متمرکز بر روی تراکنش ها وجود نخواهد داشت و همه اتفاقات در یک شبکه اتفاق می‌افتد که تحت نظارت متمرکزی نمی باشد. همچنین وی افزود که سیستم می‌تواند امنیت کاربر ها و افرادی که در آن سیستم می‌باشند را تا حد خیلی خوبی بالا ببرد و به بانک های مرکزی و نظام های مالی و نظمی بهتر و هدایتی راحت‌تر ببخشد.

با صرافی ارکان برای پیگیری اخبار  به روز همراه باشید.


 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.