صرافی ها چگونه می‌توانند اثر تحریم ها را خنثی کنند؟

چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷

نوسان نرخ ارز در سال جاری توانست اثر بسیار زیادی بر اقتصاد کشور ایران داشته باشد، به گونه‌ای که اگر ورود دولت، بانک مرکزی و همکاری صرافی ها در این مسیر وجود نداشت، معلوم نبود که در نیمه دوم سال، چه آینده ای برای اقتصاد کشور ایران رقم می‌خورد.

بانک مرکزی ارائه بسته های تفاوت ارزی توانست، ثبات را به بازار ارز بازگرداند و نوسانات نرخ ارز را کنترل کند به گونه ای که قیمت دلار را از ۱۹ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان کاهش داد.
روز قبل نشستی بین مدیران عامل صرافی های بانکی در کانون صرافان انجام گرفت.

براساس صحبت ها، دبیر کانون صرافی ها عنوان کرد که، بر اساس گفت و گو هایی که با اعضای دولت مانند معاون اول رئیس جمهور مسئولان مرتبط با امور ارزی در حوزه مالیاتی کشور و همچنین بازرسی ویژه ریاست جمهوری صورت گرفت نتایج به این صورت پیش رفت که اقداماتی برای صرافی ها در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت مدیره صرافی بانک پارسیان عنوان کرد که شفافیت بیشتر در تعاملات صرافی ها باید صورت بگیرد و همچنین تعامل بین صرافی تضامنی با صرافی بانکی بیشتر شود.
مدیرعامل صرافی بانک آینده در این نشست عنوان کرد که سرمایه ۲۲ صرافی بانکی موجود در کشور با صرافی های تضامنی ای یکسان است اگر بین این دو بخش همکاری صورت بگیرد می تواند راهکار بسیار خوبی برای مقابله با تحریم‌ها باشد.

حال باید دید که روند همکاری صرافی های تضامنی با صرافی های بانکی به چه صورت پیش خواهد رفت و چگونه می‌توانند با یکدیگر در مقابله با تحریم ها به خوبی عمل کنند و ثبات قیمت دلار و قیمت سکه در بازار ارز را ماندگار کنند؟
با صرافی ارکان همراه باشید و اخبار صرافی ها را پیگیری کنید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.