مخترع بیت کوین متهم به پرداخت غرامت 10 میلیارد دلاری شد!

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶

مخترع بیت کوین متهم به پرداخت غرامت 10 میلیارد دلاری شد!

اگر ماجرای بیت کوین را دنبال کرده باشین، مطلع هستین که چندی پیش، کَریگ رایت (Craig Wright) خود را به عنوانِ مخترع بیت کوین معرفی کرد و برای اثبات ادعای خود مدارکی هم ارائه داد، هر چند تعداد زیادی از کارشناسان با داشتن یک سری مدارک، ادعا می‌کنند که رایت دروغ گفته است و مدارک وی جعلی می‌باشند.

کریگ رایت در حالی که با مدراک خود اثبات می‌کرد که خالق اصلی بیت کوین است، عنوان کرد که در این مسیر تنها نبوده است و فردی به نام دِیو کِلیمن (Dave Kleiman) همکار او بوده. در حال حاضر دومین خالق بیت کوین، دِیو کِلیمن، مدتی است که در گذشته و برادر وی، ایرا کِلیمن (Ira Kleiman) براساس اظهارات کریگ رایت، مدعی غرامت بابت سهم برادر خود شده است.
براساس اظهارات مخترع احتمالی بیت کوین، کریگ رایت، هنگامی که او و همکارش سامانه بیت کوین را ایجاد کردند، 1/1 میلیون واحد بیت کوین را برای خود برداشتند ولی کریگ بعد از مرگ همکارش، اقدام به جعل اسناد و مدارکی کرده که گویای این موضوع هستند که کریگ تنها مالک بیت کوین می‌باشد، اما مشخص شد که وی امضای همکارش را جعل کرده است.


 حال با نرخ 15000 دلار به ازای هر بیت کوین، خالق احتمالی بیت کوین، از مبلغ 16/5 میلیارد دلاری که خود را صاحب بلامنازع آن می‌داند، مجبور به پرداخت 5 تا 10 میلیارد دلار به ایرا کِلیمن می‌باشد. پرداخت همچین غرامتی، در نوع خود بی سابقه بوده و رکوردِ دنیای تکنولوژی و ارز دیجیتال را جا به جا کرده است.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.