قیمت دلار به ثبات رسیده است یا هنوز احتمال کاهش وجود دارد؟!

شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷

در روزهایی که قیمت دلار روند نزولی شدیدی را تجربه کرد، امروز آرامش نسبی را به خود دید.
به عقیده صرافی ها دولت و بانک مرکزی از دارند تا قبل از شروع سال ۲۰۱۹ یعنی تا قبل از ماه ژانویه، نرخ دلار آمریکا را نقطه تعادل برساند.

این روزها فصل تسویه حساب بین شرکتهای خارجی و همچنین نقل و انتقالات های مالی بین کشورهای دنیا و ایران می باشد.
دولت و بانک مرکزی امسال در این حوالی تلاش بیشتری خواهند کرد تا قیمت دلار به علت عامل ژانویه افزایش زیادی نداشته باشد.

مطالب مرتبط : با این 10 روش پیش بینی قیمت دلار را دقیق حدس بزنید! (آبان 97)

امسال با توجه به اینکه قیمت دلار نوسان شدیدی داشت و ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد به همین دلیل قیمت بلیط های پروازهای خارجی افزایش چشمگیری داشت و همین موضوع باعث شد تا تقاضا برای سفرهای خارجی کم بشود و این کاهش تقاضا زمینه مدیریت بهتر بانک مرکزی را فراهم کند.

یکی دیگر از صاحبان صرافی در مورد وضعیت بازار ارز می گویند با ورود قیمت دلار به کانال ۹ هزار تومانی، در حالیکه خبری از دلالان نیست و قیمت دلار به این حد رسیده است افرادی که قیمت دلار های خود را در تابستان نفروختند حال به نوعی ترس برای آنها ایجاد شده و از زمانی که بانک مرکزی اعلام کرده است بانک ها و صرافی‌های آن کانال اصلی خرید ارز از مردم می باشند به همین خاطر حجم انبوهی از مردم شروع به فروختن دلارهای خود کرده‌اند حال باید دید روند قیمت دلار و قیمت یورو چگونه پیش خواهد رفت و بانک مزکزی چگونه قیمت دلار و قیمت یورو را به گونه ای کاهش می دهد تا صاحبان کسب و کار ها هم متضرر نشوند؟ 

برای اطلاع از به روز ترین اخبار قیمت دلار و یورو با صرافی ارکان همراه و همگام باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.