قیمت دلار تا چند هزار تومان پیش می رود؟

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷

در روزهای اخیر کاهش قیمت دلار همه را شگفت زده کرده است به گونه ای که قیمت دلار در بازار ارز آزاد در کانال ۹ هزار تومان وارد شده و نرخ یورو به ۱۲ هزار تومان رسیده است.
در حال حاضر هدف اصلی بانک مرکزی نزدیک کردن نرخ ارز در سامانه نیما با نرخ ارز آزاد می باشد که در مجموع دو نرخ ارز در بازار ارز وجود داشته باشد و دوران چند نرخی بودن دلار و یورو به پایان برسد.

فعالان اقتصادی می گویند این هدف نتیجه مثبت بر بازار ارز خواهد گذاشت اما حتما به معنای عدم نوسان نرخ ارز در بازار نمی باشد.
همانطور که بالا رفتن ناگهانی نرخ ارز مضر است، کاهش ناگهانی نرخ ارز هم به تولید کنندگان ضرر و زیان زیادی وارد خواهد کرد.

در حال حاضر تولیدکنندگان و واردکنندگان نمی توانند به درستی از پیش بینی قیمت دلار آگاه شود چراکه در حدود شش ماه قیمت دلار به ۱۸ هزار تومان رسید ولی حالا قیمت دلار ۹۰۰۰ تومان است!
سیر نزولی قیمت دلار باعث شده است تا صف های طولانی در مقابل صرافی ها و بانک ها شکل بگیرد، اما این دفعه همه خواهان فروش دلار و یورو های خود می باشند نه خرید آن ها!

مردم برای جلوگیری از متضرر شدن خود دلارهای خانگی خود را می فروشند، از آنجایی که بانک مرکزی اعلام کرده است که مردم می توانند دلار های خودرو در شعب مختلف بانک ها به فروشند، تعداد افراد بیشتری خواهان فروش دلارهای خود هستند چرا که با افزایش ارز قیمت دلار کمتر می‌شود.

دستفروشان هم دلارهای مردم را هزار تومان بیشتر از قیمت خرید صرافی ها می خرند اما مردم به آنها اعتماد نمی کنند و همین باعث شده است تا کمتر به آنها اعتماد شود.
در حال حاضر علت اصلی کاهش قیمت دلار سیاست های بانک مرکزی بوده که توانسته به خوبی نتیجه مثبت رقم بزند و قیمت دلار و قیمت یورو را کاهش دهد.

بر اساس آمار و احتمالات فعالان اقتصادی قیمت دلار از سال ۹۲ تا سال ۹۷ تا ۸ هزار تومان رشد منطقی باید می داشت.

در حال حاضر قیمت دلار به مرز ۹ تومان رسیده است و احتمال می‌رود تا مرز هشتم آن هم پیش برود اما شوک های سیاسی و اقتصادی می‌توانند در این موضوع دخیل شوند و یا در بحر های کوتاهی قیمت دلار پایین تر از آن برود اما علم اقتصاد می گوید قیمت دلار تا ۸۰۰۰ تومان پیش می رود‌.

با صرافی ارکان همراه باشید و اخبار نرخ ارز را به روز و دقیق رصد کنید.

مقاله مرتبط :  6 نکته مهم برای دقیق ترین پیش بینی قیمت سکه و طلا!

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.