کاهش نوسان قیمت دلار با چک تضمینی!

شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷

در روزهایی که قیمت دلار در سراشیبی و سرازیر قرار گرفته است، تحولات مختلفی در بازار ارز به وجود آمده است.
صرافی های دولتی خیابان فردوسی در نقش تعیین کننده قیمت و بازار ساز شناخته می شوند ولی همچنان نرخ دلار و یورو در صرافی های آزاد بیشتر است.

بر اساس گفته های فعالان بازار ارز به دلیل جمع آوری دلالان، نوسان قیمت دلار و یورو به شدت کاهش پیدا کرده است و مشتری زیادی برای ارز وجود ندارد‌.
براساس گفته یکی از صرافی ها، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی که باعث شده سفته بازی و نقل و انتقال مبلغ چک تضمینی محدود شود موضوعی است که بازار سیاه ارز را به خوبی فلج کند و این موضوع باعث می‌شود که کسی سراغ خرید ارز نمی رود مگر آنکه واقعا به آن نیاز داشته باشند.

یکی از فعالان بازار ارز می‌گوید این اقدام بانک مرکزی مانع از کار ما می شود چرا که بعد از عید با چک تضمینی کار می‌کردیم.

محدودیت تراکنش های بانکی، از سفته بازی ها و دلالی هایی که در بازار ارز صورت می‌گرفت در ماه اخیر به خوبی جلوگیری کرده است. فاز جدیدی که بانک مرکزی اجرا کرده است منجر به این موضوع شده است که هر کد ملی در زمان ۲۴ ساعت تنها ۱۰۰ میلیون می تواند تراکنش کارتی داشته باشد، همین موضوع باعث جلوگیری از نوسان قیمت ارز شده است و در راستای دستور رهبر انقلاب به بانک مرکزی می باشد که عنوان شده است اقدامی در جهت تقویت ارزش پول ملی صورت بگیرد.

در حال حاضر قیمت دلار روندی نزولی داشته، اما نکته ای که به وضعیت اقتصادی فعلی خیلی می تواند کمک کند همین حداقل نوسان قیمت دلار و یورو می باشد که روز به روز این نوسان کم می شود قیمت دلار به ثبات نسبی می رسد.

برای همراهی صرافی ارکان با اخبار قیمت دلار صرافی ارکان همراه باشید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.