احتمال کاهش قیمت دلار در روزهای آینده

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶

احتمال کاهش قیمت دلار در روزهای آینده
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: در روزهای آینده احتمال کاهش قیمت دلار تا حدود 4100 تومان وجود دارد!
حسین شاهرودی گفت: اتفاقاتی که در یک ماه اخیر برای قیمت دلار افتاد، بی‌دلیل بود چون نه اتفاق خاصِ سیاسی و امنیتی رخ داد و نه اینکه، این اتفاقات برای قیمت دلار توجیه اقتصادی قابل قبولی داشت، جالب اینجاست حتی شاخص‌های اقتصادی هم تغییر چندانی نکرده بودند!
پس علت افزایش ناگهانی قیمت دلار چه بود؟
وی افزود: از عواملی که موجب ایجاد التهاب شد، برنامه بودجه‌ی سال آینده بود که با تدابیری که در مجلس شورای اسلامی اندیشیده شد، به راحتی می‌شد از این التهابات و سوء استفاده‌ی سوداگران جلوگیری کرد که البته برای این امر دیر اقدام شد و قیمت سکه هم دچار تغییر کرد.
از دیگر عوامل این افزایش قیمت دلار هجوم مردم برای نیاز‌های فصلی و ارز مورد نیاز برای سفر های خارجی برای خرید دلار اشاره کرد.
همچین دیر واکنش نشان دادنِ بانک مرکزی نسبت به افزایش قیمت دلار و برخی اقدام های دلالان برای خارج کردن ارز از کشور، مزید بر علت شدند تا این افزایش ناگهانی قیمت دلار را شاهد باشیم.
همچنین وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که دولت وعده‌ی تک رقمی نگه داشتن تورم را دارد، موضوعات مربوط به قیمت دلار، قیمت سکه و نرخ ارز اهمیت دوچندان پیدا می‌کنند و باید به دقت محل های مبادله آن‌ها مثل صرافی ها، بازار ارز و... را رصد کنند و احتمالا این تک رقمی بودنِ نرخ تورم را، با کاهش قیمت دلار حفظ کنند.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.