آمریکا برای تحریم بیت کوین ایرانی ها آستین بالا زد!

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷

پس از آنکه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر دور زدن تحریم ها با بیت کوین از سوی ایران صورت گرفته است و توجه خبرگزاری های آمریکایی را به خود جلب کرد، دیروز دولت آمریکا ۲ کاربر ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.


به گونه ای که اگر هر یک از شهروندان آمریکایی با این دو فرد به نام های علی خوراشادی زاده و محمد قربانیان تراکنش انجام دهند بر اساس مقررات دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی، ملزم به پرداخت جریمه ۲۵۰ هزار دلاری و همچنین محکوم به حبس می‌شوند.


نکته جالب توجه این است که پس از انتشار این خبر تراکنش‌های با این ۲ کاربر از طرف شهروندانی که موقعیت آنها آمریکا ثبت شده است صورت گرفته است و در آن ها پیام هایی مانند: دولت آمریکا نمی تواند آدرس های بیت کوین را تحریم کند، به چشم می خورد.


در روزهای اخیر کسب درآمد به کمک بیت کوین و همچنین اخبار بیت کوین بورس شده و به مطالب داغی تبدیل شده‌ است.


قیمت بیت کوین در روزهای به سر می‌برد که در پایین ترین سطح خود قرار دارد اما در دو هفته گذشته، نوسان قیمت بیت کوین به نسبت خیلی کمتر بوده و می‌توان گفت که به ثبات قیمتی رسیده است به گونه‌ای که ۳۷۴۰ دلار، در حال حاضر قیمت بیت کوین می‌باشد.


به مانند قیمت دلار که از شوک های اقتصادی و سیاسی تاثیر گرفته و نوسانات متفاوتی را از خود نشان می دهد، مت بیت کوین هم از این قضیه مستثنا نبوده و درصورتی که شوک های سیاسی و اقتصادی به آن وارد شود، به دلیل اینکه چرخه عرضه و تقاضای بیت کوین را به هم می زنند؛ علیرغم اینکه منبعی محدود می باشد و تعداد بیت کوین های موجود در کل سیستم ۲۱ میلیون بیت کوین است، اما قیمت بیت کوین نوسان می کند.

 حال باید دید این ارز دیجیتالی چگونه در هفته های آتی نوسان قیمت خواهد داشت و همچنین روندی صعودی در پیش خواهد گرفت یا روندی نزولی؟


برای پیگیری اخبار به روز قیمت بیت کوین و ارز دیجیتالی با صرافی ارکان همراه باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


 مطالب مرتبط : دور زدن تحریم های آمریکا با بیت کوین، مثل آب خوردن!

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.