چرا صرافی ها خریدار دلار نیستند؟!

شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷

در روزهایی که قیمت دلار در کانال ۱۲ هزار تومان قرار گرفته است؛ نرخ دلار آمریکا روند نزولی با شیب ملایم دارد، به گونه ای که قیمت دلار به ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است و هر روز کاهش قیمت دلار به اندازه ۱۵۰ الی ۲۰۰ تومان بوده است.

اما سوالی که در حال حاضر مطرح است این است که چرا صرافی ها در موضع فروش قرار گرفتند و خریدی انجام نمی دهند؟

عده‌ای از فعالان بازار ارز معتقدند که احتمالاً صرافی ها از اخباری مطلع هستند که افراد عادی و مردم از آن بی خبرند و علت کار آنها همین می باشد.
اما برخی از فعالان بازار ارز بر این باورند با توجه به اینکه دلار در کانال ۱۲۰۰۰ تومان قرار گرفته است، پیش بینی می کنند که قیمت دلار به به زودی جهش قیمتی زیادی نخواهد داشت و احتمال اینکه قیمت آن دوباره به طرز ناگهانی افزایش نخواهد داشت، به همین دلیل صرافی ها به راحتی ریال خود را به دلار تبدیل نمی کنند و خرید انجام نمی دهند.

کاهش تقاضا برای دلار و افزایش عرضه دلار در بازار ارز باعث می‌شود که قیمت دلار پیوسته کاهش پیدا کند.

عده اندکی از افرادی که اعتقاد دارند قیمت دلار روند افزایشی به خود خواهد گرفت، معتقدند به مانند سال گذشته در ماه نهم سال، قیمت دلار به طرز ناگهانی روندی افزایشی خواهد گرفت.
نکته جالب دیگری در این باب این بود که عده‌ای از دلالان بازار ارز، قیمت خرید دلار بسیار پایینی داشتند، به گونه‌ای که  قیمت پیشنهادی خود را برای مردم عادی ۱۱,۸۰۰ تومان گذاشته بودند و در بهترین حالت قیمت نرخ خرید دلار آنها به ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان می رسد.

 از طرف دیگر صرافی ها و فروشندگان سکه و طلا، سکه های خود را با قیمتی بالای ۴ میلیون تومان می فروشند، در صورتی که سکه در حال حاضر وارد کانال ۳ میلیون تومانی شده است و به نسبت روزهای قبل، کاهش های ۲۰ هزار تومانی داشته است حال باید دید که قیمت دلار و همچنین قیمت سکه چه روندی را در پیش خواهند گرفت؟!

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.