حذف صرافی ها از بازار ارز نباید رخ می داد!

شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گردهمایی شورای گفتگوی دولت و قسمت خصوصی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران انجام شد، اعلام کرد: با اینکه آمریکا به خاطر دشمنی‌های خود با دولت جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های جدیدی در 13 آبان اِعمال کردند، اما نکته اصلی و حائز اهمیت این است که با مدیریت دقیق و درست اقتصادی و پشتیبانی از قسمت خصوصی، می‌توان اثر تحریم ها را خنثی کرد و با آن مقاومت کرد.

همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صادرات برای قسمت خصوصی باید به راحتی صورت بگیرد  و این تهسیل امری مهم و حیاتی می باشد.
 باید از همه‌ی ظرفیت ها برای گسترش و توسعه صادرات استفاده کنیم، جدا کردن صادرکننده های نهادهای عمومی غیردولتی از صادرکننده های بخش عمده محصول های پتروشیمی، نکته جدی و اساسی است که باید به آن توجه‌ی ویژه ای شود.

پور ابراهیمی افزود: حمایت از قسمت خصوصی برای دور زدن تحریم‌ها امری حیاتی و ضروری است. در این راستا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می‌تواند اولویت بالاتری مقابله با تحریم‌های اقتصادی ایران از طرف آمریکا باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد: بخشنامه حذف صرافی‌ ها که نقش اساسی برای نقل و انتقال بخش های مختلف از خارج به داخل و داخل به خارج و دارند، کاری اشتباه بوده است، چرا که دلالان و افشاگران در نبود صرافی ها، بازار ارز را دست گرفتند و باعث نوسان شدید قیمت دلار و قیمت یورو در ماه های اخیر شدند ولی در حال حاضر باید از ظرفیت صرافی‌های دارای مجوز استفاده شود.

دوستان عزیز برای اینکه در جریان اخبار به روز قیمت دلار بعد از اعمال تحریم های 13 آبان از سوی آمریکا با صرافی ارکان همراه باشید تا به توانید بهترین تصمیم ها را برای سرمایه و دارایی خود در برهه های مختلف بگیرید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.