قیمت دلار شکست! اما چرا؟

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶

قیمت دلار شکست! اما چرا؟
قیمت دلار در هفته‌‌ی گذشته سیرِ نزولی به خود گرفت، به گونه‌ای که 200 تومان کاهش قیمت داشت یعنی قیمت دلار برگشت به قبل از آشفتگی بازار.
قیمت دلار با نواسانات شدیدی روبرو شد به طوری‌که در برهه‌ای از زمان تا نزدیکی 5000 تومان هم رفت اما از 10 روز گذشته روند نزولی به خود گرفت و روند معکوس شد ! قیمت دلار از 4750 تومان به 4493 تومان کاهش یافته است.
مسئولین بانک مرکزی به وعده‌های خود وفا کرده اند و توانستند بازار ارز را در دست بگیرند هرچند این نتیجه، بعد از یک ماه بدست آمد که سرمایه های خرد و کلان بسیاری سر از بازار آشفتهِ ارز در آوردند و خیلی از افراد سرمایه های کلانی را از دست دادند و در مقابل آن هم افرادی زیادی به خاطر این نواسانات قیمت دلار، پول‌های میلیونی به جیب زدند.
همیشه بدانید وقتی قیمت دلار بالا برود، قیمت سکه هم بالا می‌رود. با نزول قیمت دلار، قیمت سکه هم کاهش یافته به طوری که از 1577000 تومان به 148000 کاهش یافته، یعنی 100 هزار تومن کاهش قیمت!
در دو‌ماه گذشته بانک مرکزی با چندین حراجی سکه توانست حباب قیمت سکه را کوچک کند. برنامه‌ی بعدی بانک مرکزی پیش فروش کردن سکه در 2-3 هفته‌ی اخیر بود که موثر واقع شد و قیمت سکه، کوچک‌ترین حباب خود را تجربه کرد.
در این میان، بازار طلاها از روندِ نزولی قیمت دلار و قیمت سکه تقلید کرد و آن هم روند نزولی قابل ملاحظه‌ای به خود گرفت. قیمت طلا از 148000تومان به 143000تومان به ازای هر گرم رسید، یعنی 5000 تومان کاهش قیمت!
این برهه پر تلاطم، دستاورد های جالب توجه‌ای مثل شلوغی سرسام آورِ صرافی ها را هم به دنبال داشت.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.