روند بیت کوین به چه صورتی بوده است؟

شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹

روند بیت کوین در سال 2019 برای قیمت بیت کوین، روند مثبتی بود، زیرا ارزش دارایی رمزنگاری تقریباً در طی دوازده ماه خود را دو برابر کرد. اگرچه بیت کوین طی نیمه دوم سال 2019 به شدت کاهش یافت، اما از سال 2020 با یک اوج گیری دوباره  شروع به کار کرده است. بیت کوین یک رمزنگاری و یک دارایی دیجیتالی است که با موفقیت معاملات را در یک شبکه امن و غیرمستقیم مبتنی بر blockchain انجام می دهد. در طول تاریخ، بیت کوین رشد سریعی را پشت سر گذاشته و به یک ارز مهم تبدیل شده است. بیت کوین اولین رمزنگاری ای است که در اوایل سال 2009 توسط  Satoshi Nakamoto  آغاز به کار کرد. بیت کوین بزرگترین رمزگذاری است که با سرمایه گذاری در بازار و میزان داده های ذخیره شده در blockchain اندازه گیری می شود. از اواسط سال 2010 برخی مشاغل علاوه بر ارزهای سنتی، پذیرش بیت کوین را آغاز کردند. نرم افزار بیت کوین بصورت آنلاین و رایگان در دسترس هر کسی است که می خواهد استخراج بیت کوین را انجام دهد. با پیشرفت بیت کوین، مهندسان پروتکل های دیگری را برای بهبود سرعت و حریم خصوصی معاملات بیت کوین از جمله لایه Omni ، Lightning Network  و شبکه Liquid  طراحی کرده اند. 


 
نحوه کار با بیت کوین


بیت ‌کوین دقیقاً عملکردی مانند سایر پول ‌های رایج بین ‌المللی دارد اما از آنجا که اغلب حکومت ها یا دولت های مرکزی هیچ اختیاری برای دخل و تصرف بر روی این پول دیجیتال ندارند و نمی توانند با اعمال فشار، آن را تحت کنترل خود در آورند، بنابراین استفاده از این پول در اکثر کشورها برای خرید و فروش و انجام معامله دچار چالش هایی شده است. برای کار با این سیستم، شما می توانید به عنوان یک کاربری که به تازگی قصد استفاده از سیستم بیت کوین دارد در سامانه عضو شده و با ساختن یک کیف پول بیت کوینی بر روی گوشی همراه یا کامپیوتر خود شروع به استخراج بیت کوین یا ماینینگ نمایید. بیت کوین نوعی پول دیجیتالی بوده که به راحتی می توان آن را پس انداز کرده و بدون نیاز به بانک اقدام به خرید و فروش آن کرد. نکته مهم این است که باید به بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری پرریسک نگاه کنید، زیرا ممکن است در صورت افت قیمت با کاهش شدید سرمایه روبه رو شوید. همچنین با صرافی های معتبر ارتباط برقرار کنید و ارزهای استخراج شده را برای تبدیل به معادل ریالی در اختیار صرافی های معتبر قرار دهید. تمامی تراکنش ها در پروفایل شما در بیت کوین قابل مشاهده و بررسی می باشد.


مراحل انجام فرایند عملیات ماینینگ


•    تایید تراکنش‌های شبکه به این صورت که باید سخت افزار قوی کامپیوتری در اختیار داشته باشید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.
•    حفظ امنیت شبکه با داشتن سخت افزاری قدرتمند و کنترل هزینه های برق می تواند تحقق پیدا کند و جلوی بسیاری از تلاش ‌ها برای اختلال در شبکه بیت ‌‌کوین و سوءاستفاده از آن را بگیرد.
•    استخراج بیت‌ کوین‌های جدید نیز می تواند به فرایند استخراج بیت کوین کمک کند.


سیر روند بیت کوین در سال 2019 و 2020


1- در سال 2019 شاهد تأیید SEC نخستین صندوق تنظیم بیت کوین با تنظیم 40 قانون بودیم. روند بیت کوین در سال 2019 در حالی آغاز شد که سه ماهه ابتدای 2019 در کانال 3000 دلار ثابت شده بود و با شروع سه ماهه دوم دوباره رشد بیت کوین آغاز شد و از قیمت 3200 دلار خود را تا مرز 14,000 دلار رساند. بیت کوین نوعی از اوراق بهادار به حساب نمی آید و نباید آن را در دسته بندی اوراق بهادار قرار داد. تعداد بیت کوین ‌هایی که در ماه اکتبر 2019 استخراج شده بود، از مرز 18 میلیون عبور کرد. در سال 2019 سالی بود که بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال در سال 2019 چنان رواج پیدا کرد که کنگره ایالات متحده ، برد شرمن (D-CA) ادعا کرد دارایی کریپتو ممکن است تهدیدی برای تسلط دلار آمریکا در اقتصاد جهانی باشد.
2- البته روند بیت کوین که باید در سال 2020 نیز بررسی گردد. به این صورت است که در آغاز سال 2020 ، رابطه مهمی بین حرکت قیمت بیت کوین و طلا در مورد افزایش تنش بین ایالات متحده و ایران به وجود آمد. بیت ‌کوین در سال 2020 با قرار گرفتن بر روی مقاومت روانی 10 هزار دلار، حرکت صعودی خود را تثبیت کرد و بر روی حرکت مثبت دیگر رمز ارزها نیز تأثیر گذاشت.  یک اتفاق برنامه ریزی شده که تقریباً هر چهار سال یکبار در روند بیت کوین اتفاق می افتد این است که تعداد بیت کوین های جدید تولید شده در هر ده دقیقه به نصف کاهش می یابد. به جای اینکه 12.5 بیت کوین به عنوان یارانه برای کارگران معدن در هر بلوک گنجانده شود، اکنون به جای آن 6.25 بیت کوین تولید می شود. افكار درباره چگونگی تأثیرگذاری این رویداد بر قیمت بیت کوین و اینکه آیا از قبل قیمت آن در بازار وجود دارد، متفاوت می باشد. 
 

جمع بندی


به طور کلی بیت کوین نخستین پول رمزنگاری شده یا ارز دیجیتال است که بدون دخالت حکومت و دولت ها کار می کند. هر رمز ارز بیت کوین از واحد کوچکتری بنام ساتوشی تشکیل شده است. هر بیت کوین معادل ۱۰۰ میلیون ساتوشی است. قیمت بیت کوین برحسب ارزهای فیات همچون دلار آمریکا، یوان چین و یا یورو سنجیده می‌شود. قیمت جهانی بیت کوین نیز از طریق محاسبه مبلغ میانگین معامله های آن در صرافی های موجود در بازار به دست می آید. به دلیل تغییر لحظه ای قیمت بیت کوین، این پروژه بسیار پرریسک بوده و بررسی روند بیت کوین در موفقیت بسیار مهم می باشد. پیش بینی قیمت بیت کوین از موضوعات پربحث در دنیای دیجیتال امروزی شده است. نوسان قیمت این ارز همانند قیمت دلار، سهام و طلا پرنوسان می باشد. این ارز دیجیتال بسیار پرطرفدار می باشد. در حقیقت مردم به بیت ‌کوین اعتماد زیادی می ‌کنند زیرا همه چیز به صورت واضح و قانونمند تحت نظارت میلیون ‌ها کاربر انجام می شود، بدون اینکه نیاز باشد که اعتمادسازی انجام گردد.

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.