کاهش قیمت دلار تا چه زمانی ادامه دارد؟ (تحلیل 4 ماه اخیر!)

یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

بر اساس تجربه، در چند ماه گذشته روند صعودی یا نزولی بودن قیمت دلار را در ادامه مقاله مورد بررسی قرار دادیم، با ما همراه باشید.


دلار در چند ماه گذشته، بعد از هر ماه که روند با ثبات خود را طی می کند، ناگهان دچار یک سقوط قیمتی در بازار ارز می شود که علت آن هم بیشتر اوقات نتیجه سیاست‌های بانک مرکزی می باشد، نه عرضه و تقاضا در بازار ارز!
در این نوشته سعی شده تا روند سقوط و صعود قیمت دلار در چهار ماه گذشته را مورد بررسی قرار دهیم.

روش های پیش بینی قیمت دلاربرای موج بعدی کاهش قیمت دلار آماده باشید!

شمارش معکوس برای سقوط قیمت دلار نزدیک می شویم، در حدود سه هفته از آخرین سقوط قیمت دلار میگذرد و این ارز در حوالی نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان می کند. بر اساس رفتار بانک مرکزی از ابتدای سال ۹۸ تا به الان این روزها باید منتظر کاهش مجدد قیمت دلار و ورود احتمالی آن به کانال ۱۰ هزار تومان باشیم.

در حال حاضر برای پیش بینی قیمت دلار مرز روانی ۱۱ هزار تومان مرز آرامشی قیمت دلار است، چرا که بر اساس سه سقوط اخیر در بازار ارز، نشان می دهد استراتژی برای مدیریت قیمت دلار به صورت یکسان بوده است.

مقاله مرتبط : با این 10 روش پیش بینی قیمت دلار را دقیق حدس بزنید! (آبان 97)

موج اول کاهش قیمت دلار در ۱۵ روز پایانی خرداد ماه

اگر به آخرین ماه از فصل بهار بازگردیم خواهیم دید که دلار با پشت سر گذاشتن نوسان قیمتی عجیب و غریبی که در اردیبهشت ماه داشته است برروی قیمت ۱۳,۵۰۰ تومان آرام گرفت. در آن زمان قیمت دلار روزهای پر نوسانی را می گذراند به گونه ای که به تازگی از کانال ۱۵ هزار تومان به پایین بازگشته بود اما با سقوط قیمت دلار در ۲۰ خرداد ماه دلار به ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

علیرغم اینکه این سقوط دوام زیادی نداشته و مجدد به قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان بازگشت اما باعث ترس فعالان بازار شد و همین موضوع زمینه ساز مرز آرامشی ۱۳ هزار تومان برای قیمت دلار شد.

موج دوم کاهش قیمت دلار در نیمه دوم ماه تیر

در بیست روز آغازین از تیرماه دلار از ۱۲۹۰۰ تومان تا مرز ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان نوسان می کرد، عده زیادی از فعالان اقتصادی به خاطر این حجم از ثبات تعجب کرده بودند.

در حالی که اتفاقات سیاسی بسیاری در آن زمان بر روی بازار ارز تاثیر گذاشته بود، قیمت دلار ثبات خود را تا آن زمان حفظ کرده و روند کاهشی خود را ادامه دارد اما در هفته آخر قیمت دلار با وجود بازاری پر تلاطم و پر نوسان در کانال دوازده هزار تومانی متوقف شد.

موج سوم سقوط قیمت دلار در ۱۵ روزه پایانی مرداد

در روزهایی که قیمت دلار با نرخ ۱۲,۰۰۰ تومان پا به ماه مرداد گذاشت، قیمت ارز در در این ماه بین ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان الی ۱۱ هزار و ۹۵۰ تومان نوسان می کرد. مجدد در آخرین روزهای ماه مرداد قیمت دلار تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان کم شد، عده ای بر این باورند که قیمت دلار به ده هزار تومان هم رسید.

قیمت دلار در روزهای پایانی شهریور ماه چگونه نوسان کرد؟

پس از آنکه از آخرین موج کاهش قیمت دلار سه هفته می گذرد مدت زمان بسیاری است که قیمت دلار در حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان میباشد و اتفاق خاصی برای آن نیفتاده است. تحت این شرایط قیمت دلار را با سه ماهه تیر مرداد و خرداد مقایسه می کنیم به این نتیجه می رسیم که احتمال این موضوع وجود دارد که قیمت دلار مجدد کاهش یابد و ما شاهده سقوط مجدد آن باشیم.

سال گذشته در این زمان قیمت دلار به ۲۰ هزار تومان رسید که تعجب همگان را به همراه داشت. حال یک سال از آن اتفاق می گذرد و این احتمال وجود دارد که قیمت دلار به کانال ۱۰ هزار تومانی بازگردد و باعث شود تا بازدهی سالانه دلار تا منفی ۵۰ درصد پایین بیاید.

حال باید دید قیمت دلار در دو هفته آینده چگونه نوسان خواهد کرد؟

نظرات و پیشنهادات خود را با صرافی ارکان به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.