10 روش عالی برای شناسایی مطمئن ترین صرافی ها + عکس

جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷

چگونه صرافی مورد اعتماد و امن را تشخیص دهیم؟ بهترین روش های تشخیص دلار تقلبی چیست؟ در ادامه به بررسی کامل این موارد می پردازیم.


در روزهایی که فکر و ذکر خیلی از ما مردم، بررسی نوسان قیمت دلار و سکه و طلا شده است و هر کسی به دنبال روش های پیش بینی قیمت دلار می باشد تا بهترین عملکرد را داشته باشد، قطعا روش های تشخیص صرافی و دلار اصل و مورد اطمینان مسئله‌ی بسیار مهمی است.


۱۰ روش شناسایی مورد اطمینان ترین صرافی هابهترین صرافی

هنگامی که برای خرید دلار می خواهید اقدام کنید، چندتا گزینه پیش روی شماست:

الف) خرید دلار از صرافی های مجاز و صرافی بانک ها که بحثی در این مورد نیست و با خیال راحت می توانید ارز مورد نظر خود را تهیه کنید.

ب) خرید دلار از صرافی های غیرمجاز و دلال های کنار خیابان که در این مورد باید بگوییم، ممکن است به روش های مختلف سر شما کلاه بگذارند و یا به قیمت نامعقولی معامله رو انجام دهند یا اینکه دلار تقلبی به شما بفروشند.
در این مورد ما پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان چنین ریسکی را نکنید حتی در این وضعیت که تقاضا برای ارز بسیار بالاست و فروشندگان دلار کم هستند.

۱- بدانید که چه ارزی می خواهید بخرید؟

برای اینکار عبارت " واحد پول " + نام کشوری که قصد سفر به آن را دارید را در گوگل سرچ کنید، مانند : "واحد پول هند" 
هنگامی که متوجه واحد پول مورد نظر خود شده اید، در قسمت تصاویر گوگل (Images) آن واحد پول را جستجو کنید تا با اشکال مختلف آن واحد ارز و سکه های آن آشنا شوید تا موقع خرید، ارز دیگری به شما نفروشند و سر شما کلاه نگذارند!

۲- قیمت لحظه ای ارز مورد نظر را بدانید!

اطلاعات کامل از قیمت لحظه ای ارز خود داشته باشید، حالا این ارز شما می خواهد دلار باشد یا هر ارز دیگری.
برای کار کافیست ارز مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید و برای اینکه بروزترین قیمت را ببینید، گزینه Tools که در زیر ذره بین قرار دارد را بزنید، سپس بر روی مثلثِ گزینه Any time  بزنید و past hour را انتخاب کنید تا سایت هایی که بروزترین قیمت دلار در ۱ ساعت را گذاشته اند را بتوانید در نتیجه سرچ ببینید.

قیمت دلار

۳- از چند صرافی قیمت بگیرید.

موقع تهیه ارز، بعد از اینکه یک سرچ کلی در گوگل انجام دادید و حدود قیمت را فهمیدید، بهتر است از چند صرافی مجاز قیمت بگیرید و صرافی ای که بهترین قیمت و مناسب ترین قیمت دلار را دارد، به آن مراجعه کنید، چرا که قیمت دلار در همه‌ی صرافی ها یکسان نیست و کمی تفاوت دارد.

۴- در ساعات غیر اداری ارز نخرید! بهترین صرافی های تهران

یادتان باشد که در زمان اداری (حدوداً ساعت ۷:۳۰ تا ۱۵:۳۰) برای خرید ارز اقدام کنید و سعی کنید در روز های تعطیل و ساعات غیراداری ارزی تهیه نکنید، چون ممکن است ارز را به قیمت واقعی آن به شما نفروشند و قیمت ارز مناسبی را به شما پیشنهاد ندهند.

۵- مُهر تایید اسکناس را بخواهید که بزنند!

اگر قصد خرید دلار از صرافی ها را دارید، یادتان نرود که به صراف یادآوری کنید تا مُهر کوچکی را بر روی اسکناس های ۱۰۰ دلاری که می خواهید بخرید، بزنند تا بدین وسیله اِصالت و معتبر بودن اسکناس های شما و همچنین صراف و صرافی مورد نظر شما، تایید شود.

۶- فاکتور فروش بخواهید.

یادتان نرود که هنگام خرید ارز مورد نظر خود از صرافی بخواهید که به شما فاکتور فروش بدهد تا اعتبار این معامله را تایید کند، همچنین در فاکتور فروش شما، شماره سریال اسکناس های دلاریی که دریافت کرده اید، وجود دارد. البته لازم به ذکر است که دستگاه های پول شمار در بعضی از صرافی ها این کار را انجام و این فاکتور را به شما می دهند.

بهترین صرافی ایران۷- اسکناس خراب و معیوب نگیرید.

موقع تهیه ارز مورد نظر خود از دریافت اسکناس های خراب و معیوب و پاره شده.... بپرهیزید چون موقع فروش آن ممکن است به مشول بخورید و خریدار از شما آن را نپذیرد.
در مورد تشخیص و تهیه اسکناس ۱۰۰ دلاری اصل و سالم و همچنین ویژگی هایی که باید داشته باشند، به زودی مقاله ای منتشر خواهیم کرد...

۸- تاریخ انتشار اسکناس دلار را ببینید.

تاریخی که بر روی دلار ذکر می شود، سال چاپ آن نبوده و در اصل، سری چاپ آن می باشد. برای متوجه شدن آن، به حرف اولِ شماره سریال توجه کنید که با چه حرفی آغاز شده است؟

E = 2004
G = 2004A
I = 2006
J = 2009
L = 2009A
M = 2013
N = 2017

بهتر است از سری چاپ ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ باشد (یعنی M ،L ،J و N باشد) به دلیل اینکه ممکن است صرافی های بانکی و یا هر مرکز دیگری، سری های قدیمی تر ۲۰۰۹ را نپذیرند.
(علت اینکه سری های جدید اسکناس ها هم می آید این است که در هر سری، موارد جدید امنیتی را نسبت سری های قبلی ایجاد می کنند تا امکان جعل و ساخت دلار های تقلبی کمتر شود.)

۹- بهتره که با نور ماوراء بنفش ارز چک شود.

هنگام تهیه ارز مورد نظر خود، از صراف بخواهید تا در صورت امکان، ارز را در زیر نور ماوراء بنفش قرار دهد تا اعتبار و اصل بودن اسکناس ها بررسی شود، هر چند، اینکار را صرافی ها از قبل انجام داده اند و موقع تهیه اسکناس مورد نظر خود به این نکته توجه کرده اند، چرا که آن ها هم به هیچ عنوان نمی خواهند دلار تقلبی به آن ها فروخته شود!

اگر این کار برای صرافی مقدور بود، خیلی بهتر است که صحت دلار های شما با نور ماوراء بنفش چک شود. همچنین خودکارهایی در بازار وجود دارد که اینکار را انجام می دهند.

۱۰- حواستان به مجوز فعالیت صرافی باشد.

در بدو ورود به هر صرافی، به مجوز فعالیت آن از سوی بانک مرکزی دقت کنید.
این مجوز باید جایی نصب شود که در دید مراجعین باشد تا از مجاز بودن آن صرافی مطمئن شوند.همچنین شما میتونید صحت صرافی را از وب سایت رسمی بانک مرکزی مشاهده کنید.

بانک مرکزی

امیدوارم نکات ذکر شده مورد عنایت شما دوستان عزیز و محترم قرار گرفته باشد تا بتوانید ارز خود را در صرافی های مجاز و مطمئن معامله کنید و از این طریق متضرر نشوید.

برای اطلاع از آخرین اخبار قیمت دلار و تحلیل نرخ دلار با صرافی ارکان همراه باشید.

 


 

نظرات کاربران

سارا در سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
ممنون از مقاله های مفیدی که مینویسید
این مواردی که میگین دقت کنیم برای اصل بودن دلار حتی در مورد خرید از صرافی هم باید رعایت کنیم؟
شما میگین دلار باید مهر داشته باشه ولی بعضی جاها نوشته دلار مهرخورده رو برخی کشورها قبول نمی کنند!

مدیر سایت در سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ :
سلام دوست عزیز
ممنون، نظر لطف شماست.
این مواردی که عنوان شده در حالت ایده آل بوده و ممکنه در واقعیت بخش های از آن ها نباشه
همچنین همیشه موارد استثناء در هر مجموعه ای وجود داره.

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.