4 حقیقتی که قطعا در مورد بیت کوین نمی‌دانید!

جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است و در ماه‌ های گذشته رشد چشم‌گیری داشته است. هرچند، مدتی است که به طرز وحشتناکی قیمت بیت کوین کاهش یافته است، در این مقاله به بررسی 5 حقیقت جالب و عجیب در مورد بیت کوین می‌پردازیم.


افزایش قیمت بیت کوین باعث شد حجم عظیمی از مردم در طی ماه‌ های گذشته این ارز دیجیتالی را سرچ کنند و در مورد اینکه بیت کوین چیست و همچنین بیت کوین چگونه کار می کند؟ اطلاعاتی را بدست آورند، ارزش این ارز مجازی که در سال 2009 به وسیلۀ ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) به وجود آمد ، به بالای 17000 دلار رسید، در صورتی که پیش بینی می شد با ادامه ‌دار شدن روند افزایش قیمت بیت کوین، در انتهای سال 2017 در بهترین حالت به مرز  10000 دلار برسد.

افزایش قیمت بیت کوین باث شد قیمت بقیۀ ارز‌های دیجیتالی نیز زیاد شود. پس از این اتفاق‌ها کاربرها تلاش نمودن درباره بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتالی اطلاعات خود را افزایش دهند. از آن‌ جایی که کاربران تجسم می‌کنند ارزش آن دوباره زیاد می شود، تلاش می کنند که در حد توان بیت کوین خریداری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ بیت کوین می‌توانید اخبار بیت کوین را از سایت ما دنبال کنید. 

حال می خواهیم به 4 حقیقتی که قطعا در مورد بیت کوین نمی‌دانید، بپردازیم:

1- کاربرهای بیت کوین ناشناخته می باشندبیت کوین چگونه کار میکند؟

موسس بیت کوین ادعا می کند یکی از مهم‌ترین نکته ‌های مثبت استفاده از بیت کوین، حفظ حریم‌خصوصی افراد است، چون تراکنش‌ها طبق هویت ‌های واقعی کاربران در دنیای واقعی انجام نمی شود. برای تایید عمومی و ادامه دار معامله ها از اسم‌ های مستعار مخفی استفاده می‌شود.

کاربرها می‌توانند به تعداد های دلخواه برای خود اسم مستعار به طور مجانی ایجاد کنند. اکثر نرم افزارهای بیت کوین برای هر تراکنش یک اسم مستعار مخصوص به خود تولید می‌کنند. به همین خاطر مخفی بودن، شناسایی کسانی که پشت تراکنش ‌های معاملۀ انجام شده در بیت کوین می شود، غیر ممکن است. یعنی به هیچ وجه نمی‌توان آشکار کرد واریز کننده در واقع چه کسی بوده و پول برای چه کسی در جهان ارسال می شود.

افسوس که حریم خصوصیِ تعداد زیادی از کاربرهای بیت کوین در مقام مقایسه با زمان انجام تراکنش‌ های بانکی عادی به آن صورت مخفی باقی نمی‌ماند. برای بعضی از کاربرها که به حریم خصوصی و پوشش هویت خود اهمیت می‌دهند، در بعضی موارد پرداخت به صورت نقد در جهان امروزی حتی فایدۀ بیشتری هم دارد! علت این امر، قابلیت لینک کردن اسم‌ های مستعار کاربر به بقیه حساب ها به کمک بررسی الگوهای بلاک چین می باشد.

بعضی از ارزهای دیجیتالی دیگر، در رابطه با حفظ حریم خصوصی قوی‌تر عمل می‌کنند، اما حتی در صورت نبودن امکان ردیابی هویت فرد حقیقی، او در آخر مجبور می شود برای استفاده از بیت کوین خود در جهان امروزی ، آن را به ارز رایج کشور خود تبدیل کند. در این زمان دیگر مخفی ماندن امکان ندارد.

 

آموزش بیت کوین2- بیت کوین تحت نظر قانون نیست

در اولین روزهای روی کار آمدن این ارز دیجیتالی، قاچاقچی ها و خلافکارهای به شدت پول‌دار از آن برای مبادله پول استفاده می‌کردند. به همین خاطر به نظر بسیاری از افراد، بیت کوین مخفی گاهی مطمئن برای افراد در برای دور زدن قانون است. اما برخی دیگر عقیده دارند علم و تکنولوژی همیشه یک گام از قانون های ضد رقابتی و اختیارات قانونی جلوتر می‌باشد.

اما واقعیت امر این می باشد که تکنولوژی جدید نیاز به به‌روز رسانی شدن مقررات موجود و قانون های گذشته خود می باشد. یعنی بعضی از قانون‌ها باید طبق تکنولوژی‌های جدید عوض شود. این گونه به نظر می‌رسد که این روند در حال حاضر درباره بیت کوین در پیش گرفته شده است.

علی رقم متوقف شدن فعالیت‌های قاچاقچی ها برای استفاده از بیت کوین، هنوز افراد زیادی به صورت مخفی شروع به مبادله پول در شبکه بیت کوین می‌کنند، بدون اینکه اثری از آن‌ها باقی بماند. در حالتی که قانونی نبودن فعالیت هنوز هم دولت‌ها نمی‌تواند افراد پشت پرده تراکنش ها را ردیابی کند.

 

3- بیت کوین خیلی انرژی به هدر می‌دهداستخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین پروسه ای بسیار سخت است و به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد. هر کسی می‌تواند تبدیل به یک ماینر یا همان استخراج کنندۀ بیت کوین شود و دربارۀ این بحث هیچ محدودیتی نیست، اما به تراشه ‌ها و قطعه های سخت افزاری بسیار قوی به این منظور نیاز است تا بتوانند پازل‌های رمز گداری شده را حل کنند.

به همین خاطر بلوک های جدیدی در دنیای بیت کوین ایجاد می‌شود. این عمل در عوض باعث ایجاد بیت کوین‌های جدید می شود.

به خاطر خاصیت غیر متمرکزبودن  بیت کوین، هیچ کسی نمی‌تواند میزان دقیق انرژی الکتریکی که در روند ماینینگ مصرف می شود را حساب کند. اما می‌شود این مقدار را با خروجی انرژی یک نیروگاه بزرگ برابر دانست! در هر ثانیه، انرژی مصرفی نزدیک به چند گیگاوات می باشد.


قیمت بیت کوین4- آیندۀ کارت‌های اعتباری و پول نقد جایگزینی با بیت کوین است

افراد زیادی در رابطه با ارز های دیجیتالی عقیده دارند که زمانی خواهد رسید که پرداخت با ارزهای دیجیتالی  جایگزین سایر روش‌های پرداخت ارزی خواهند شد. 

به عنوان مثال، طراحی سیستم‌های بلاک‌چین به شکلی است که در هر ثانیه توانایی مدیریت چند تراکنش به طور همزمان را دارند، در صورتی که در هر ثانیه هزاران تراکنش از طریق کارت ‌های بانکی در شبکه های بانکی انجام می‌شود. تعداد کسانی که به شکل نقدی اقدام به پرداخت پول می‌کنند را نیز باید به حساب آوریم.

 جامعۀ فعال در آن تا به امروز درمورد بیت کوین و توانایی کم آن در این مورد صحبت های زیادی انجام داده‌اند، اما همچنان خبری از پیشرفت نیست.به علت محدودیت‌های بلاک چین، تراکنش‌های صورت گرفته در شبکه بیت کوین خیلی سریع انجام نمی ‌شوند. به طور میانگین مدت زمان اعمال شدن تراکنش ها ده دقیقه می باشد، اما در صورت نیاز به امنیت بیشتر برای کاربرها، این مقدار می‌تواند به بیشتر از 10 ساعت افزایش یابد.

 

پیش‌بینی‌ قیمت بیت کوین در روزهای آینده

در حال حاضر قیمت بیت کوین به پایین ترین حالت ممکن خود رسیده است، به گونه ای که خیلی از سرمایه گذاران را از ادامۀ سرمایه گذاری بر روی آن منصرف کرده اما باز هم افرادی نظراتی مثبت و منفی در مورد قیمت بیت کوین و همچنین آینده بیت کویت وجود دارد که باید دید که این ارز دیجیتالی به چه سرنوشتی دچار خواهد شد. 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.