بیت کوین و احتمال سودآوری در 2023 به لطف هولدرهای بلند مدت

چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱

در تاریخ پیدایش رمزارزها، سال 2022 به عنوان یکی از پرچالش‌ترین سال‌ها رتبه بندی میشود. این سال با ضررهای سنگین شناخته میشود و بسیاری از رمزارزها پایینترین قیمت‌های خود را در این سال ثبت کردند. 

شاه رمزارزها بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نبود و در شرایط ریزش بازار بعد از سقوط صرافی FTX به کمترین قیمت خود طی 2 سال رسید. 

در گزارش جدیدی پلتفرم گلسنود به عملکرد کنونی آنچین بیت کوین پرداخته و همچنین احتمالات حرکت بیت کوین در سال آینده را پیش بینی نموده است. 

 

بیت کوین روی زنجیره

در پی اخبار بد که باعث شد بیت کوین به کمترین قیمت خود طی 2 سال برسد، شاه رمزارزها طی ماه دسامبر تا حدودی توانست بازیابی نماید. در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 17,144 دلار بود. 

گلسنود میزان نوسان محقق شده سالیانه را بررسی نمود و اعلام کرد که کمترین نوسان از اکتبر 2020 را تجربه میکنیم. این مساله از این حیث اهمیت دارد که نوسان محقق شده یک دارایی نشان میدهد که آیا در فاز ریسک بالا در بازار هست یا خیر.

به اعتقاد گلسنود بازار تقریبا پایدار است:

"نوسان کوتاه مدت بیت کوین در حال حاضر در کمترین میزان خود طی چند سال است. برای یک هفته 22% و برای 2 هفته 28%.

 

گلسنود نمودار بیت کوین

 

سقوط صرافی FTX به شدت روی بازار فیوچرز بیت کوین تاثیر گذاشت. در حالی که سرمایه گذاران همچنان نگران آینده هستند، گلسنود اشاره میکند که حجم بازار فیوچرز بیت کوین در کمترین میزان خود طی چند سال است. 

در حالی که بازار فیوچرز بیت کوین حجم روزانه 9.5 میلیارد دلار را ثبت نمود، گلسنود اذعان دارد که:

 

نشانه‌های تاثر شدید نوسانات بسیار کم، استفاده گسترده از اهرم پایین، و اختلال بسیاری از پلتفرم‌های ترید و قرض‌دهی در بازار وجود دارد. 

 

یک تاثیر دیگر فروپاشی FTX بر بازار فیوچرز بیت کوین، ریزش شدید نسبت اهرم بیت کوین بود. بررسی نسبت اهرمی قراردادهای باز فیوچرز بیت کوین نشان میدهد که این شاخص روی 2.46% در روز 12 دسامبر قرار دارد، در حالی که قبل از سقوط FTX روی عدد 3.46% قرار داشت. 

 

بیت کوین آنچین

 

سرمایه گذاران بیت کوین در سختی

از زمان آغاز چرخه کنونی بازار خرسی از نوامبر 2021، بازار بیت کوین شاهد 213 میلیارد دلار ضرر محقق شده بوده است، از 455 میلیارد دلار سود سالیانه که توسط سرمایه گذاران بر اساس نقد شوندگی بازار بین سالهای 2020 و 2021 کسب شده بود. 

گلسنود دریافت که هولدرهای بلند مدت بیت کوین بیشترین ضررها را به خود اختصاص داده‌اند. در ماه ژوئن، این گروه از سرمایه گذاران مسئول 50% تا 80% از کل ضررهای وارد آمده بودند. تشدید شده توسط ریزش FTX، ضررهای هولدرهای بلند مدت به -0.10% سرمایه روزانه بازار بیت کوین در ماه نوامبر رسید. 

 

بیت کوین گلسنود

 

به طرز جالبی، این سرمایه گذاران همچنان پایدار باقی مانده‌اند حتی زمانی که ضرر بزرگی در سرمایه آنها ایجاد شده است. بر اساس گزارش، هولدرهای بلند مدت، انباشت بیت کوین را بعد سرنگونی FTX تشدید کردند تا به سقف تاریخی 13.90 BTC برسند.

 

بیت کوین چارت

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.