مقایسه بازارهای خرسی بیت کوین؛ چقدر تا کف قیمت مانده؟

پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین همچنان در حال ثبت کف‌های پایینتر بعد از کف‌های پایینتر است و حمایت مهم بیت کوین به صورت کامل شکسته شده است. 

 

الگوی فلت اصلاحی توسعه یافته تکمیل‌تر میشود

بازار به طور واضحی بریش است، اما بخش امیدوارکننده این است که این ریزش میتواند آخرین موج از الگوی فلت توسعه یافته باشد. فشار برای کف‌های پایینتر ادامه دارد تا الگوی وج نزولی بزرگ را تکمیل کند. اما با درنظر گرفتن فضای ذهنی بازار و عملکرد قیمت، بسیار سخت است تا هرگونه نظریه بولیشی را مد نظر داشته باشیم. 

قیمت بیت کوین در زمان نگارش مطلب در محدوده 0.5 فیبوناچی اصلاحی قرار دارد. اما با توجه به اینکه انتظار رسیدن قیمت بیت کوین به سطوح 14k$ و 13k$ وجود دارد، احتمالا قیمت در این سطوح متوقف میشود یا مقدار کمی از آن پایینتر میرود.  

 

بیت کوین و بازار خرسی

 

بدترین سناریو ممکن برای بازار خرسی بیت کوین

در نمودارهای پایین، بدترین حالت ممکن برای عملکرد بیت کوین پر شدن فضای BTC CME پایین سطح 10,000 دلار است. این سطح نه تنها تقاطع با حمایت خط مورب روند صعودی دارد، بلکه حدودا به میزان 85% از قله قبلی پایینتر است.

این مساله بسیار مهم است، چرا که در بازار خرسی 2018 بیت کوین حدود 84% ریزش داشت و در بازار خرسی 2015 حدود 86%. اگر میانگین این دو عدد را در نظر بگیریم، به عدد 85% خواهیم رسید. 

همانطور که بیت کوین در بازار گاوی به پایینتر از سطوح ROI بازارهای گاوی قبلی رسید، در بازار خرسی نیز انتظار نمیرود ریزش بیشتری نسبت به بازارهای خرسی قبلی داشته باشد. ایده اصلی این است که نوسان بیت کوین طی زمان از بین خواهد رفت.  

 

بیت کوین و بازار خرسی

 

چه زمانی بیت کوین به کف میرسد؟

همواره زمان یک فاکتور مهم در بازارهای خرسی بوده است. بازار خرسی 2018 حدود 12 ماه به طول انجامید تا به کف برسد، مشابه زمانی که از ثبت قله دوم از الگوی سقف 2قلوی بیت کوین تا الان میگذرد. 

بازار خرسی 2015 پس از 14 ماه کف خود را پیدا نمود. اگر ما قله اول بیت کوین را مد نظر قرار دهیم، این بازار خرسی طولانی‌ترین بوده چرا که قبل از رسیدن به کف قطعی حدود 19 ماه به طول انجامیده است.

 

بیت کوین و بازار خرسی

 

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.