چطور با FOMO مقابله کنیم؟ (قسمت سوم)

سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱

به عنوان یک تریدر چگونه جلوی فومو را بگیریم؟

 

زمانی را برای تحقیق اختصاص دهید

فومو یک امر ناخودآگاه است و ناشی از از اطلاعاتی است که از کانال‌های مختلف دریافت میشود. معمولا اخباری که تایید نشده‌اند و باعث سوگیری ذهنی مخاطب میشوند.

به عنوان یک تریدر کریپتو، انجام تحقیق شخصی برای درک شرایط یک کوین امری ضروری است، قبل از اینکه وسوسه شوید و تصمیمات غیر منطقی اتخاذ کنید که منجر به ضرر یا لیکویید شدن بشود. 

 

به رسانه‌های مورد اطمینان اتکا کنید

انجام تحقیق به شما این دسترسی را میدهد که بتوانید جلوی فومو را بگیرید. اما هنوز کاری که به شما در این زمینه کمک میکند این است که لیستی از متخصصین و رسانه‌های مورد اطمینان داشته باشید که اطلاعات بیشتر را از آنها دریافت کنید. اتکا به این رسانه‌های منتخب و افراد تاثیرگذار به عنوان منبع دوم به شما کمک میکند تا در مورد خرید یا فروش دارایی کریپتویی خود تصمیم بهتری بگیرید. ریزه‌کاری‌های بیشتر وشفاف سازی شرایط میتواند به بهبود تصمیمات ترید کردن یا سرمایه گذاری کمک کند. 

 

شما نمیتوانید همیشه برنده باشید

زندگی ترکیبی از بالا و پایین‌هاست؛ رسیدن به این باور به سرمایه گذاران چشم انداز منطقی و زمینه تفکر بهتر میدهد. دانستن اینکه یک شخص نمیتواند همیشه در سرمایه گذاری خود سود کند باعث میشود که تعداد بردها بیشتر شود و فرد قادر باشد تا باخت‌ها را هم به خوبی رسیدگی و مدیریت نماید. حتی اشخاص تاثیرگذاری مثل مایکل سیلور هم‌بنیانگذار MicroStrategy نیز همیشه در محدوده سودآور بازار کریپتو نیستند. یکی از مهمترین وظایف تریدر یا سرمایه گذار بازار کریپتو این است که استراتژی‌هایی را برای خود توسعه دهد تا به راحتی بتواند فومو را تشخیص دهد. 

 

یک استراتژی راهنما توسعه دهید

داشتن اصول راهنما یک راه سازنده برای عبور از تاثیرات فومو است. به این معنی که یک چک لیست آماده کنید که مانع اتخاذ تصمیمات ناگهانی و شتابزده شود. استراتژی ما میتواند شامل مواردی از قبیل توکنومیکز (توکن شناسی) و سایر اطلاعات دارایی کریپتویی باشد. هر زمان که ممکن بود تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را ادغام نمایید تا به شما کمک کند تصمیمات بدون فکر برای ترید نگیرید. 

 

بدانید که بازار به صورت چرخه‌ای (سیکلی) است

بازار رمزارزها، مانند سایر بازارهای مالی، طی سیکل‌ها بالا و پایین میرود و بازه‌های زمانی بولیش و بریش دارد. بازار بولیش سری‌های متوالی از سقف قیمت را دارد و بازار بریش با کف‌های متوالی پایینتر همراه است که باعث ضرر کردن افراد میشود. دانستن این چرخه‌ها باعث کاهش ریسک افتادن در دام فومو میشود، و به شما کمک میکند بهترین زمان برای ورود و خروج به یک ترید را شناسایی کنید. 

 

از اشتباهات قبلی درس بگیرید

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از اضطراب ناشی از فومو، درس گرفتن از اشتباهات گذشته است. زمانی را مد نظر قرار دهید که از اخبار شنیده بودید یک دامپ در راه است و با عجله بیت کوین خود را فروختید، و بعد از اینکه دکمه فروش را زدید شاهد رشد شدید قیمت بودید. شما کشف کردیدکه اطلاعات به اندازه کافی عمیق و صحیح نبودند. یک سناریو این چنین میتواند باعث شود از فروش پشیمان شوید. برای جلوگیری از این موضوع، شرایطی را در نظر بگیرید که در آن تصمیمی گرفتید که باعث از دست دادن پول شده، چیزی که از انجام آن پشیمان شده‌اید. 

 

به یاد داشته باشید که فومو ابزاری برای اسکمرهاست

از آنجایی که کریپتو در دنیا روز به روز بیشتر شناخته‌ میشود، خیلی از ICOها (عرضه اولیه کوین) ظهور کرده‌اند. برخی صحیح و واقعی‌اند اما برخی از آنها ابزاری برای سوءاستفاده هستند. 

اسکمرها از این توکن‌ها یا ICOهای جعلی استفاده میکنند تا سرمایه گذاران را از طریق فومو ترغیب کنند که پول خود را به آنها بدهند. یک تحقیق نشان داد که 80% از ICOها اسکم هستند. یک گزارش دیگر نشان میدهد که روزانه 9 میلیون دلار از طریق اسکم‌های رمزارزهای سایز کوچک از بین میرود. مهم است که به یاد داشته باشید چگونه اسکم های عرضه اولیه میتوانند باورکردنی به نظر برسند وقتی که فومو بر شما مسلط شده است. 

 

سخن نهایی

انواع فومو بخشی از موجودیت انسان بوده است، قبل از اینکه رمزارز اختراع شود. در زمینه رمزارز، فومو میتواند بسیار دردناک باشد چرا که پتانسیل این را دارد که کل سرمایه گذاری از دست برود. پیروی منظم از دستورالعمل میتواند به سرمایه گذاران کمک کند تا تاثیرات فومو در زمینه رمزارزها را کاهش دهند.

 

 

 

منبع: Investopedia
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.