چطور از زمستان کریپتو جان سالم در ببریم؟ (قسمت دوم)

شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

5 نکته برای عبور از زمستان کریپتو

اگر هنگام ریزش قیمت رمزارزها دچار اضطراب و نگرانی میشوید، این نکات را مد نظر داشته باشید تا از زمستان کریپتو جان سالم به در ببرید:

  • هرگز بیشتر از مقداری که آمادگی دارید از دست بدهید سرمایه گذاری نکنید. بازار رمزارزها هنوز بسیار جوان و نوپاست، پس بسیار پر ریسک و پرنوسان است. سرمایه گذاران باهوش هرگز بیشتر از مقداری که آمادگی دارند از دست بدهندسرمایه گذاری نمیکنند. منطقی نیست که تمام پس انداز زندگی خود را روی یک رمزارز سرمایه گذاری کنید. 
  • با دقت هر پروژه کریپتو را ارزیابی کنید. هر کوین یا توکن مربوط به یک تیم یا گروه داوطلبی است. ثابت شده است که برخی از پروژه‌ها اسکم هستند بنابر این بسیار مهم است که قبل از تصمیم به سرمایه گذاری، با دقت پروژه مورد نظر خود را ارزیابی نمایید. 
  • مراقب طرز فکر جمعی یا گروهی باشید. جوامع آنلاین محل‌های جالبی برای یادگیری و تبادل نظر در مورد سرمایه گذاری هستند، اما این بدین معنی نیست که باید توصیه هر شخصی را بپذیرید. سایت‌های تبادل نظر آنلاین پر است از افرادی که در واقع دوست شما نیستند و ضرر کردن شما هیچ تاثیری به حال آنها ندارد. روی اهداف شخصی خود تمرکز نمایید و میزان تحمل ریسک خود را مد نظر داشته باشید. 
  • مشکلی نیست که گاهی پورتفوی خود را ویرایش کنید. شما مجبور نیستید رمزارزی که در ضرر است و انتظار ندارید قیمت آن بازیابی شود را هودل نمایید. مشکلی نیست که آن را بفروشید و هر زمان که احساس میکنید ضروری است در پورتفولیو خود ویرایشاتی را اعمال نمایید. 
  • خرید در کف را مد نظر داشته باشد. در طرف دیگر، اگر اعتقاد دارید روند نزولی قیمت یک رمزارز موقتی است، ممکن است بخواهید در قیمت‌ها پایینتر مجددا خرید کنید به این امید که در قیمت کمتر دارایی خود را بیشتر کرده باشید و در زمان بازیابی بازار شاهد رشد سرمایه خود باشید.

اندرسون میگوید: "اجازه ندهید ضررهای قبلی بر روی تصمیمات سرمایه گذاری آینده تاثیر زیادی بگذارد. بر روی ارزش ذاتی و واقعی رمزارز یا پروژه تمرکز کنید و اجازه دهید این مساله راهنمای تصمیمات شما باشد. اگر شما مطمئن نیستید که یک دارایی ارزش دارد یا خیر، شاید بهتر باشد از آن عبور کنید. بهترین کار این است که سرمایه گذاری خود را روی دارایی‌هایی که به خوبی میشناسید و درک میکنید نگه دارید."

اگر هر گونه شکی دارید، بهتر است با یک متخصص سرمایه گذاری مشورت کنید، به گونه‌ای که منافع شما را در اولویت قرار دهد. 

 

آیا قیمت رمزارزها بازیابی میشود؟

بازارهای باز ترید قیمت رمزارزها را مشخص میکنند. برای قیمت‌های آینده رمزارزها یا هر گونه بازیابی قیمت هیچ تضمینی وجود ندارد.

 

رمزارز چطور کار میکند؟

رمزارزها دارایی‌هایی دیجیتال هستند که از تکنولوژی بلاکچین بهره میگیرند. بر خلاف ارزهای فیات که توسط دولت‌ها حمایت میشود، رمزارزها توسط داوطلبان و شرکت‌های اقتصادی توسعه داده میشوند. 

 

از کجا میتوان رمزارز خرید؟

رمزارزها در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز خرید و فروش میشوند. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و هزینه‌ها و ریسک‌های متفاوتی دارند. بهتر است چندین صرافی را بررسی نمایید و بهترین را برای خود انتخاب کنید. 

 

نکات مهم

  • زمستان رمزارزها یا زمستان کریپتو یک بازه زمانی طولانی است که طی آن قیمت رمزارزها ریزش زیادی را تجربه میکند. 
  • زمستان رمزارزها میتواند غیر قابل پیش بینی باشد و برای سرمایه گذاران کم تجربه مخاطرات زیادی را ایجاد نماید. 
  • سرمایه گذاران بلند مدت اغلب به دنبال "خرید در کف" و کسب سود در زمان بازیابی قیمت هستند.

 

 

منبع: Investopedia
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.