10 اشتباه رایج سرمایه گذاران جدید کریپتو (قسمت دوم)

یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

در قسمت اول این مقاله به معرفی اشتباهات رایج سرمایه گذاران جدید کریپتو پرداختیم. با ادامه مطلب همراه ما باشید:

 

وارد نمودن آدرس کیف پول اشتباه

انتقال کریپتو بین کیف پول های دیجیتال، راهی است که از طریق آن دارایی خود را از صرافی به کیف پول خود منتقل میکنید یا سرمایه را از شخصی به شخص دیگر انتقال میدهید. اما یک اشتباه رایج بین سرمایه گذاران جدید رمزارز این است که زمانی که میخواهند دارایی‌های رمزارز را به والت انتقال دهند، آدرس را اشتباه مینویسند. زمانی که این اتفاق بیفتد، دارایی به یک کیف پول نامشخص و نامعتبر واریز میشود و ممکن است این انتقال نادرست قابل بازیابی هم نباشد. در حالی که ممکن است شرکت‌هایی وجود داشته باشد که بتوانند دارایی را بازیابی نمایند، اما این راه ها میتواند بسیار پر هزینه باشد. 

 

قربانی کلاهبرداری شدن

با توجه به اینکه کریپتو یک کلاس دارایی جدید محسوب میشود، بازار آن پر است از اسکمرها و کلاهبرداران. در واقع، کمیسیون تجارت فدرال گزارش داد که نزدیک 700 میلیون دلار فقط در سال 2021 از دارایی های رمزارز به سرقت رفته است. این مجرمین از روش‌های بسیار پیچیده برای دسترسی پیدا کردن به کیف پول شما استفاده میکنند و شما را متقاعد میکنند که دارایی خود را به کیف پول آنها منتقل نمایید. 

اسکم‌های کریپتو میتوانند از طریق ایمیل یا نرم افزارهای ارتباطی و پیام رسان عمل کنند، و وانمود کنند میخواهند کاری به نفع شما انجام دهند. والت‌ها میتوانند از طریق متصل نمودن آن‌ها به یک اپلیکیشن و اجازه دادن به آن جهت دسترسی به دارایی‌ها به سادگی در معرض خطر قرار بگیرند. از آنجایی که این امر برای خیلی از اپلیکیشن‌های مرتبط با کریپتو متداول و معمول است، اسکمرها میتوانند از این تکنیک بهره ببرند تا دارایی‌های موجود در کیف پول شما را خالی کنند. 

برای جلوگیری از این اسکم‌ها، هرگز کیف پول آنلاین خود را به اپلیکیشن‌های غیر قابل اعتماد متصل نکنید، و اکثر دارایی رمزارز خود را در کیف پول سخت افزاری آفلاین نگهداری کنید. همچنین هرگز پسورد کیف پول خود یا کلید خصوصی یا عبارات بازیابی را فاش نکنید و به هیچ شخصی یا نرم افزاری اعلام ننماید. 

 

استفاده از اهرم‌ها در معامله

سرمایه گذاران جدید کریپتو ممکن است داستانهای زیادی از یک شبه ثروتمند شدن از طریق ترید کردن در این بازار بشوند و تحت تاثیر آن داستانها اهرم را به کار گیرند تا سود خود را چندین برابر کنند. مشکل اینجاست که در ترید کردن با اهرم، شما از قبل وثیقه را نزد صرافی قرار داده اید و اگر ترید به خوبی پیش نرود و تحلیل شما ضعیف باشد یا به هر دلیلی حرکت قیمت منطبق بر پیش بینی و تحلیل شما پیش نرود، ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید. به یاد داشته باشید که اهرم میتواند تیغ دو لبه باشد، و این توانایی را دارد که ضررهای شما را هم چندین برابر کند

بهتر است سرمایه گذاران جدید کریپتو از ترید کردن با اهرم خودداری کنند و تنها زمانی که تجربه کافی در زمینه معامله‌گری به دست آورند اقدام به استفاده از اهرم نمایند. 

 

داشتن استراتژی معاملاتی بسیار پیچیده

سرمایه گذاران جدید کریپتو که ناگهان وارد یک استراتژی پیچیده معاملاتی میشوند به این دلیل که یک تحلیلگر در یوتوب گفته است، در معرض خطر از دست دادن سریع پول خود و دلزده شدن از بازار کریپتو هستند. یادگیری تحلیل تکنیکال، سفارش‌های شرطی و نحوه عملکرد بازار کریپتو نیاز به زمان دارد. 

سرمایه گذاری در رمزارزها میتواند ساده هم باشد. نیازی نیست که یک استراتژی معاملاتی پیچیده خلق کنید برای اینکه تلاش کنید دارایی خود را افزایش دهید. مشابه سرمایه گذاری سنتی، میتوانید از روش سرمایه گذاری منظم (سرمایه گذاری به میزان مشخص در بازه‌های زمانی معین بدون توجه به قیمت دارایی) استفاده نمایید و نیازی به ترید کردن فعال و رصد کردن چارت‌های قیمت طی 24 ساعت روز نداشته باشید. 

 

اشتباه در ثبت سفارش

در حالی که برخی از صرافی های کریپتو فرآیند خرید رمزارز را آسان کرده‌اند، بسیاری از صرافی‌ها فرم‌های سفارش و پلتفرم‌های معاملاتی پیچیده‌ای دارند که میتواند باعث گیج شدن کاربران جدید شود. در زمان ثبت سفارش، یک اشتباه ساده و کوچک در اعداد میتواند در برخی موارد باعث هزاران دلار ضرر شود. به عنوان مثال مدتی پش یک خطای کوچک باعث شد یک کاربر حدود 300,000 دلار ضرر کند و NFT خاص را به جای 75 اتریوم به قیمت 0.75 اتریوم بفروشد!

برای جلوگیری از چنین خطاهایی، همواره سفارشات خرید و فروش و تراکنش‌های خود را قبل از تایید کردن و فشردن دکمه ارسال دو یا سه بار چک و بررسی نمایید. تراکنش‌های بازار رمزارزها قابل بازگشت نیست، بنابراین حتما قبل از تایید نهایی هر تراکنش از صحت آن مطمئن شوید. 

 

جمع بندی

سرمایه گذاری در کریپتو میتواند غافلگیر کننده باشد، خصوصا زمانی که شما تازه وارد باشید. اما پرهیز نمودن از این اشتباهات میتواند شما را به یک سرمایه گذار با اعتماد به نفس تبدیل کند و جلوی هزاران دلار ضرر احتمالی را بگیرد.

 

 

منبع: Investopedia
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.