10 اشتباه رایج سرمایه گذاران جدید کریپتو (قسمت اول)

دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

سرمایه گذاری در رمزارزها میتواند بسیار جذاب باشد، اما خیلی از سرمایه گذاران جدید رمزارزها ممکن است در هنگام سرمایه گذاری یا ترید در دام‌های متداول گرفتار شوند. از رعایت نکردن مسائل امنیتی تا نداشتن اطلاعات کافی در زمینه بازار کریپتو، عواملی است که میتواند باعث شود سرمایه گذاران جدید پول خود را از دست بدهند. در این مقاله 10 اشتباه رایج که ممکن است سرمایه گذاران جدید مرتکب شوند مورد بررسی قرار میگیرد. 

 

نداشتن دانش ابتدایی در مورد کریپتو

سرمایه گذاران جدید کریپتو ممکن است مجذوب رشدهای شدید و ناگهانی قیمت در بازار بیت کوین و سایر رمزارزها شوند، اما سرمایه گذاری در رمزارزها نیاز به درک این کلاس دارایی و دانستن نحوه عملکرد آن دارد. سرمایه گذاری در یک کلاس دارایی که آن را به خوبی متوجه نمیشوید، یا تلاش برای ترید کردن کریپتو بدون اینکه موارد ابتدایی را درمورد نحوه عملکرد آن بدانید در واقع میتواند فاجعه بار باشد. اختصاص زمان برای یادگیری پروژه‌های مختلف کریپتو و دانستن اهداف آنها میتواند شما را به سرمایه گذار بهتری تبدیل نماید. 

 

بی‌توجهی به هزینه‌ها

در حالی که راه‌های زیادی برای خرید رمزارزها وجود دارد، سرمایه گذاران جدید ممکن است ناگهان اقدام به خرید کنند بدون اینکه از هزینه‌های خرید و انتقال در صرافی‌ها آگاه باشند. به عنوان مثال، خرید کریپتو در برخی صرافی‌ها از طریق کارت اعتباری میتواند با هزینه خرید بالا (3% یا بیشتر) همراه باشد، همچنین ممکن است شامل هزینه‌های بیشتر از طرف شرکت ارائه دهنده کارت اعتباری نیز باشد. داشتن اطلاعات کافی در زمینه اینکه کدام صرافی‌ها هزینه خدمات کمتری دریافت میکنند و دانستن بهترین روش‌ها جهت خرید و ترید رمزارزها میتواند در بلند مدت مبالغ زیادی را برای شما ذخیره نماید. 

 

داشتن دیدگاه کوتاه مدت

بسیاری از سرمایه گذاران جدید که کوتاه مدت فکر میکنند، در بازار دیدگاه "سریع ثروتمند شدن" دارند. همانطور که امکان به دست آوردن سودهای بسیار بزرگ از طریق سرمایه گذاری در بازار رمزارزها وجود دارد، اگر اشتباهات در سرمایه گذاری داشته باشید احتمال اینکه بخش زیاد یا تمام سرمایه خود را از دست بدهید نیز هست. 

داشتن دیدگاه بلند مدت سرمایه گذاری به شما کمک میکند با دقت بیشتری رمزارزها را انتخاب کنید و تمرکز خود را روی سرمایه گذاری در پروژه هایی معطوف کنید که سابقه و شرایط بهتری دارند. تلاش برای ثروتمند شدن طی 90 روز یک راه سریع برای ورشکسته شدن است، اما در نظر گرفتن سرمایه گذاری در کریپتو به عنوان یک فرآیند چند ساله به شما کمک میکند سبد کریپتو بسیار عاقلانه تر و بهتری تشکیل دهید. 

 

نگاه داشتن رمزارز در کیف پول‌های آنلاین

واضح است که رمزارز در واقع یک ارز دیجیتال است و نیاز به کیف پول الکترونیکی برای نگهداری دارد. در حالی که استفاده از کیف پول آنلاین ساده‌تر و راحت‌تر است، این نحوه نگهداری نسبت به کیف پول آفلاین خطرناک‌تر است و ریسک بیشتری دارد. والت‌های آنلاین آسیب‌پذیرتر هستند و احتمال دارد هکرها بتوانند از طریق پروژه‌های اسکم یا هک کردن، کیف پول شما را خالی کنند. مطمئن‌ترین راه برای نگهداری رمزارزها کیف پول سخت افزاری آفلاین است، که در واقع از طریق USB به سیستم وصل میشود و رمزنگاری پیچیده نرم افزاری و سخت افزاری دارد تا از کلیدهای خصوصی شما محافظت نماید. 

 

فراموش نمودن پسورد کریپتو یا عبارات بازیابی

از آنجایی که رمزارزها در کیف پول‌های دیجیتال نگهداری میشوند، این کیف پول‌ها نیاز به پسورد دارند. اگر شما رمز عبور خود را فراموش کنید، ممکن است دیگر هرگز امکان دسترسی به رمزارزهای خود را نداشته باشید. اکثر کیف پول‌ها یک عبارت بازیابی برای دسترسی به دارایی‌ها دارند، اما اگر آن عبارت بازیابی را گم کردید یا فراموش کردید، ممکن است هیچ راه جایگزینی برای ورود به والت و دسترسی به داراییتان وجود نداشته باشد!

 

ادامه دارد... 

منبع: Investopedia
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.